Публікація:
Особливості існуючих конструкторських видів з'єднань для передачі крутного моменту

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2023

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Випуск видання

Анотація

Головною метою сучасного машинобудування є виготовлення продукції високої якості з мінімальними капіталовкладеннями та якомога меншими затратами часу, що в той же час супроводжується постійним підвищенням складності геометричних форм деталей і їх точності, високими вимогами до сполучуваних поверхонь і їх властивостей, працездатності складальних виробів та умов їх експлуатації. Елементи шпонкових та шліцьових з'єднань становлять значну частку продукції машинобудування серед великої різноманітності інших виробів. Існує значна група роз'ємних з'єднань, що використовуються для передачі крутного моменту, в яких роз'єм здійснюється за допомогою особливих конструктивних умов збірки. До цієї групи в першу чергу слід віднести шпонкові та шліцьові з'єднання. Це стандартні способи об'єднання, в яких всі конструктивні параметри, матеріали, точність виготовлення та умови експлуатації, а також збірка повністю визначаються державними стандартами. Розглянуті шпонкові та шліцьові з'єднання призначені для передачі крутного моменту від валу до посадженої на нього деталі (шківа, зубчатого колеса та ін.) і навпаки. Перевагами шпонкових з'єднань є їх простота і надійність у експлуатації, але вони ослаблюють вали та маточину шпонковими пазами і викликають концентрацію напруги. Шліцьові з'єднання в порівнянні з шпонковимиі мають велику навантажувальну здатність, краще центрують деталь на валу і дають меншу концентрацію напруги, що підвищує втомну міцність валів, але вони складніші у виробництві.
The main goal of modern mechanical engineering is the production of high-quality products with minimal capital investments and as little time as possible, which at the same time is accompanied by a constant increase in the complexity of the geometric shapes of parts and their accuracy, high requirements for mating surfaces and their properties, the performance of assembly products and their operating conditions . elements of splined and splined joints make up a significant share of machine-building products among a wide variety of other products. there is a significant group of plug connections used for torque transmission, in which the plug is made using special design conditions of assembly. this group primarily includes keyed and slotted connections. these are standard methods of joining, in which all structural parameters, materials, manufacturing accuracy and operating conditions, as well as assembly are fully determined by state standards. The considered keyed and splined connections are intended for the transmission of torque from the shaft to the part mounted on it (pulley, gear wheel, etc.) and vice versa. the advantages of key joints are their simplicity and reliability in operation, but they weaken the shafts and the hub with key grooves and cause stress concentration. compared to splined joints, spline joints have a greater load capacity, better center the part on the shaft and give a lower stress concentration, which increases the fatigue strength of the shafts, but they are more difficult to manufacture.

Опис

Ключові слова

шпонкові та шліцьові з'єднання, існуючи конструкторські види, передачі крутного моменту, навантажувальна здатність, центруючи види, keyed and slotted connections, existing design types, torque transmission, load capacity, centering types

Бібліографічний опис

Особливості існуючих конструкторських видів з'єднань для передачі крутного моменту / О. А. Охрименко [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Технології в машинобудуванні : зб. наук. пр. = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Techniques in a machine industry : col. of sci. papers. – Харків : НТУ "ХПІ", 2023. – № 1 (7). – С. 22-28.