Ідеї педагогічної спадщини Г. С. Сковороди: до проблеми формування національної еліти
Дата
2010
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
У статті йдеться про модерні підходи до визначення поняття "еліта", наведено висловлювання сучасних дослідників про домінантні ознаки елітності. Виокремлено педагогічний аспект проблеми формування національної еліти. У цьому руслі розкрито педагогічні ідеї у спадщині Г. С. Сковороди, наголошено на ідеї розвитку особистості, особливо на духовно-моральному розвиткові як провідній ідеї педагогічних переконань українського мислителя. Зроблено висновок про актуальність педагогічних ідей Г. С. Сковороди для розвитку сучасної педагогіки, зокрема розв’язання проблем плекання національної еліти України.
The paper Lidiia I. Tkachenko by was devoted to a modern approach to the definition of "elite", given opinions of modern researchers of the dominant features of elitism. Author distinguished the pedagogical aspect of the problem of forming the national elite. In this trends, revealed pedagogical ideas in the scientific heritage by Gregory S. Skovoroda, marked by the idea of personal development, especially the spiritual and moral development as the leading idea of pedagogical beliefs in formation of Ukrainian elite. Conclusion was made about the relevance of pedagogical ideas by Gregory S. Skovoroda for the development of modern pedagogy, problem-solving training of the national elite in Ukraine.
The paper Lidiia I. Tkachenko by was devoted to a modern approach to the definition of "elite", given opinions of modern researchers of the dominant features of elitism. Author distinguished the pedagogical aspect of the problem of forming the national elite. In this trends, revealed pedagogical ideas in the scientific heritage by Gregory S. Skovoroda, marked by the idea of personal development, especially the spiritual and moral development as the leading idea of pedagogical beliefs in formation of Ukrainian elite. Conclusion was made about the relevance of pedagogical ideas by Gregory S. Skovoroda for the development of modern pedagogy, problem-solving training of the national elite in Ukraine.
Опис
Ключові слова
розвиток особистості, духовно-моральний розвиток, концепція еліти, філософія гідності, самопізнання, виміри духовності
Бібліографічний опис
Ткаченко Л. І. Ідеї педагогічної спадщини Г. С. Сковороди: до проблеми формування національної еліти / Л. І. Ткаченко // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2010. – Вип. 27 (31) : V Кримські педагогічні читання "Педагогіка вищої школи 21-го століття та формування національної гуманітарно-технічної еліти" : в 3 ч. Ч. 1. – С. 126-134.