Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/11977
Title: Эстетические основания современной научной картины мира
Other Titles: Аеsthetical basis of scientific pattern of the world
Authors: Гапоченко, Светлана Дмитриевна
Мамалуй, Андрей Александрович
Keywords: технократическое мировоззрение; гуманизация образования; инженерное образование; законы природы; симметрия; синергетика
Issue Date: 2010
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Гапоченко С. Д. Эстетические основания современной научной картины мира / С. Д. Гапоченко, А. А. Мамалуй // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2010. – Вип. 27 (31) : V Кримські педагогічні читання "Педагогіка вищої школи 21-го століття та формування національної гуманітарно-технічної еліти" : в 3 ч. Ч. 2. – С. 9-16.
Abstract: Рассмотрена роль научной картины мира в преодолении технократического мышления современного инженера. Показано, что эволюция научной картины мира может быть представлена не просто как процесс все более полного познания действительности, но и как процесс эстетического освоения человеком Вселенной
There is considered a role of а scientific pattern of the world in overcoming the technocratic mentality of modern engineer. It is revealed that the evolution of а scientific pattern of the world have to be represented not only as the process of more and more full cognition of reality, but as the process of aesthetical mastering the Universe by human
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/11977
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"
Кафедра "Фізика"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elita_2010_27_2_Gapochenko_Esteticheskie.pdf271,46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.