Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/13675
Title: The complex instruction model
Other Titles: Комплексна система навчання
Authors: Andrioni, Felicia
Popp, Lavinia Elisabeta
Keywords: instructive; conscious learning; types of learning; socio-affective variables; свідоме навчання; форми навчання; модель навчання
Issue Date: 2013
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Andrioni F. The complex instruction model / F. Andrioni, E. Popp Lavinia // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2013. – Вип. 36-37 (40-41). – С. 52-60.
Abstract: The complex instruction is a combination of pedagogical strategies and promotes equal-status interactions among students as they engage with tasks that have high cognitive demand within a cooperative learning environment. The complex instruction model capitalizes the strategically resources of the active receptions and organized discovery of the knowledge. At the basis of this model there is the conscious learning, having an epistemological and practical reason (the improvement of the teacher and pupil’s activity). The purpose of article are highlighted the importance and utility of the complex instruction model on the learning actions as conscious learning process.
Комплексна система навчання - це поєднання педагогічної стратегії, яка сприяє рівноправній взаємодії учасників педагогічного процесу, а також рішенню пізнавальних завдань. Метою статті є розкриття важливості і продуктивності комплексної моделі навчання.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/13675
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elita_ 2013_36-37_Andrioni_The_complex.pdf131,05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.