The complex instruction model

Ескіз

Дата

2013

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

The complex instruction is a combination of pedagogical strategies and promotes equal-status interactions among students as they engage with tasks that have high cognitive demand within a cooperative learning environment. The complex instruction model capitalizes the strategically resources of the active receptions and organized discovery of the knowledge. At the basis of this model there is the conscious learning, having an epistemological and practical reason (the improvement of the teacher and pupil’s activity). The purpose of article are highlighted the importance and utility of the complex instruction model on the learning actions as conscious learning process.
Комплексна система навчання - це поєднання педагогічної стратегії, яка сприяє рівноправній взаємодії учасників педагогічного процесу, а також рішенню пізнавальних завдань. Метою статті є розкриття важливості і продуктивності комплексної моделі навчання.

Опис

Ключові слова

instructive, conscious learning, types of learning, socio-affective variables, свідоме навчання, форми навчання, модель навчання

Бібліографічний опис

Andrioni F. The complex instruction model / F. Andrioni, E. Popp Lavinia // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2013. – Вип. 36-37 (40-41). – С. 52-60.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced