Формирование конкурентного потенциала предприятия машиностроения

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2014

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

В статье рассматриваются ключевые факторы, формирующие конкурентный потенциал предприятия. Формирование конкурентного потенциала предприятия связано с разработкой конкурентной стратегии. Предложена развернутая программа деятельности предприятия и его подразделений, направленная на успешное выполнение стратегии. Сделаны выводы относительно развития конкурентного потенциала предприятия и разработке стратегии развития конкурентного потенциала.
The article examines the key factors shaping the competitive potential of the enterprise. Formation of the competitive potential of the company linked to the development of competitive strategy. Proposed a detailed program of the company and its divisions, aimed at the successful implementation of the strategy. The conclusions regarding the development of the competitive potential of the enterprise development strategy and competitive potential. Thus, for the development of the competitive potential of the enterprise must be integrated approach to the management of all elements of its structure in order to achieve a synergistic effect. All this must be considered when developing a strategy of competitive potential, paying attention to the internal and external competitive capabilities of the enterprise, which depend on the respective potentials (factors) determine their.

Опис

Ключові слова

машиностроительная отрасль, конкурентная стратегия, ценообразование, синергетический эффект, competitive potential, strategy, engineering, pricing factors, industry analysis

Бібліографічний опис

Поддубная Л. И. Формирование конкурентного потенциала предприятия машиностроения / Л. И. Поддубная, В. А. Кучинский // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Актуальные проблемы управления и финансово-хозяйственной деятельности предприятия. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2014. – № 45 (1088). – С. 140-146.