Фірмовий автосервіс в Україні

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

В даній статті проведено аналіз організації фірмового автосервісу, розвиток і організація дилерської мережі на території України, розкрита робота дилерів та дистриб'юторів. Поставлені задачі та цілі при організації фірмового автосервісу (післяпродажного обслуговування). Розглянуто та порівняно дві принципово різні форми організації авторизованого автосервісу – європейську і американську. Проведено аналіз представників відомих світових виробників автомобілів, які присутні на автомобільному ринку України та кількісна оцінка їхньої дилерської мережі.
Today car-care center in Ukraine – prestige and intensively developing business. It is conditioned by the considerable annual increase of park of cars, is relative by small investments, by the rapid return of capital, considerable, is besides permanent by growing demand. However, in spite of stormy rates of development of car-care center, while it is early to speak about satisfaction of demand on its services. At first, a car-care center is developed mainly in large town – wherein cars are concentrated and an economic and production infrastructure is developed. Secondly, about 70% technical service stations are only some similarity of that must reflect essence of car-care center from point of technical equipment, qualifications of personnel, qualities of spare parts, work with a clientele. Our motor-car market is on the stage of development and substantially differs from the stable motor-car market of Western Europe. In the structure of business-interests the sale of cars prevails at the motor-car market of Ukraine. Volumes and rates of sales are annually multiplied. Development of car-care center falls behind from the necessities of market, because the rates of development of autoservice enterprises objectively can not correspond to the growth rates of park, and also because business is not interested in creation of such enterprises from more low profitability of car-care center on comparison with the sale of cars. This objective economic situation conduces to growth of deficit of car-care center, decline of its quality and deformation of suggestion. The analysis of organization of firm car-care center, development and organization of dealer network on territory of Ukraine is conducted in the given article, work of dealers and distributors is exposed. Put tasks and aims during organization of firm car-care center (posleprodagnogo service). It is considered and comparatively two of principle different forms of organization of the authorized car-care center – European and American. The analysis of representatives of the known world producers of cars which are present at the motor-car market of Ukraine and quantitative estimation of their dealer network is conducted.

Опис

Ключові слова

автомобіль, дилери, гарантійне обслуговування, дистриб'ютор, car-care center, car, dealers, guarantee service, distributor

Бібліографічний опис

Авер'янов В. С. Фірмовий автосервіс в Україні / В. С. Авер'янов, В. І. Обрізан // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Автомобіле- та тракторобудування. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 8 (1117). – С. 96-101.

Зібрання