Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15576
Title: Pedagogy of success
Other Titles: Педагогіка успіху
Authors: Romanovskiy, Oleksandr G.
Mykhailychenko, V. Ye.
Gren', L. M.
Keywords: pedagogy; success; professional education; self-evaluation; personality success formation; self-awareness; professional self-awareness; self-programming on success; I-concept; positive thinking; imagination; student personality; training future professionals; self-development; self-study of the students; mental self-improvement; potential of the students; mechanisms of self-regulation; learning motivation; motivational structure; achievement motivation; successful professional career
Issue Date: 2014
Publisher: NTU "KhPI" Pidruchnyk
Citation: Romanovskyi O. G. Pedagogy of success = Педагогіка успіху : textbook / O. G. Romanovskyi, V. Ye. Mykhailychenko, L. M. Gren’. – Kharkiv : NTU "KhPI" Pidruchnyk, 2014. – 268 p.
Abstract: The content and main directions of pedagogy of success study are considered. Authors show the necessity of professional self-conscience formation, which includes formation of self-know-ledge, positive self-image, awareness of self-concept and their role during the self-development process. Effectiveness of pedagogical conditions, which are required for the students focus on successful professional activity formation, is justified and experimentally verified. Various techniques that can be used for self-development and self-perfection are provided. Book is intended for graduate and postgraduate students, teachers of all specialties.
Розглянуто зміст педагогіки успіху та основні напрямки її вивчення. Показано необ-хідність формування професійної самосвідомості: самопізнання, позитивної самооцінки, усвідомлення Я-концепції та їх роль у процесі саморозвитку. Обґрунтовано, експеримен-тально перевірено ефективність педагогічних умов, необхідних для формування спрямо-ваності студентів на успішну професійну діяльність. Наведено різні методики, які можуть бути використані для саморозвитку і самовдосконалення особистості. Призначено для студентів, магістрів, аспірантів і викладачів усіх спеціальностей.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15576
ISBN: 978-617-05-0108-0
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanovskyi_Pedagogy_of_success_2014.pdf2,41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.