Formation of future specialists’ personality at higher education establishments of Ukraine in the context of humanistic paradigm: theoretical aspect

Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПИ"

Анотація

The article deals with formation of future specialists personality at higher education establishments of the Ministry of Science and Education of Ukraine in the context of humanistic paradigm. The essence of the humanistic paradigm’s introduction at higher education establishments of Ukraine lies in formation of humane attitude of the subjects of interaction in learning and education process to each other, formation of humanistic directedness of future specialists in their further professional activity.
Статья посвящена формированию личности будущих специалистов в высших учебных заведениях Министерства образования и науки Украины в контексте гуманистической парадигмы. Сущность внедрения гуманистической парадигмы в высших учебных заведениях Украины заключается в формировании гуманного отношения субъектов взаимодействия в учебно-воспитательном процессе друг к другу, формировании гуманистической направленности будущих специалистов в последующей профессиональной деятельности.

Опис

Ключові слова

personality, future specialists, pedagogy, humanistic paradigm, higher education establishments, Ministry of Science and Education of Ukraine, личность, будущие специалисты, гуманистическая парадигма, высшие учебные заведения, Министерство образования и науки Украины

Бібліографічний опис

Cherkashin A. I. Formation of future specialists’ personality at higher education establishments of Ukraine in the context of humanistic paradigm: theoretical aspect / A. I. Cherkashin, D. O. Akimenko // Теория и практика управления социальными системами: философия, психология, педагогика, социология. – 2015. – № 1. – С. 114-120.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced