Система групування компонентів комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти

Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

У дослідженні обґрунтовано необхідність проведення типології компонентного складу комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти; визначено поняття "типологія компонентного складу комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти"; умовно поділено це середовище за характеристичними функціями компонент на п'ять областей; аналіз характеристик компонентів кожної такої частини обумовив виокремлення класифікаційних ознак, відповідно до яких проведено поділ на групи компонентів комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти.
In the research the necessity of leadthrough of typology of the component composition of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education. The concept "typology of the component composition of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education". Conditionaly this environment is parted into five areas by the characteristic functions of the components: documentation, organizational, educational-cognitive, science-research, economic, informatively communication technological. The analysis of descriptions of the components of every area stipulated the extraction of classification features, in particular: documentation area – after the level of access, performers of functions, the place of their origin (acceptance), system of standards of postgraduate pedagogical education, the stage of development and form of registration a document; organizational area – after the degree of display of the personal qualities of workers in social relations, by dependence of activity of participant of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education and the process of informational exchange; educational-cognitive areas – after the subject content, educational qualifying category and organization of method of studies; science-research area – after the subject, perfection and volume of research work; economic area – after the form expressed; Ikt-areas – after the level of providing and orientation of setting. In accordance with the resulted qualifying signs the dividing into groups of the components of computer-oriented learning environment of an institute of postgraduate pedagogical education is conducted.

Опис

Ключові слова

післядипломна педагогічна освіта, педагогічні кадри, підвищення кваліфікації, computer-oriented learning environment, pedagogic education, training of teaching staff, information and communication technologies

Бібліографічний опис

Колос К. Р. Система групування компонентів комп'ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти / К. Р. Колос // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2015. – № 1. – С. 46-59.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced