Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15867
Title: Выбор рациональных характеристик закона управления, реализованного в комплексной системе управления движением танка "Оплот"
Other Titles: Rational features selection of the control algorithm, that was realized at complex movement control system of the tank "Oplot"
Authors: Толстолуцкий, В. А.
Стримовский, Сергей Викторович
Keywords: бронетанковая техника; танки; танкостроение; боевые бронированные машины; танк БМ "Оплот"; военная техника; система управления движением; гусеничные машины
Issue Date: 2012
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Толстолуцкий В. А. Выбор рациональных характеристик закона управления, реализованного в комплексной системе управления движением танка "Оплот" / В. А. Толстолуцкий, С. В. Стримовский // Интегрированные технологии и энергосбережение. – 2012. – № 4. – С. 88-100.
Abstract: Розроблено математичну модель шасі, електронної та гідромеханічної систем керування танка "Оплот", що дозволяє аналізувати характеристики рухливості та маневреності даної машини. Запропоновано метод визначення раціональних характеристик закону керування, що дозволило зробити попереднє настроювання параметрів КСУД установленої на танку "Оплот" і забезпечити найкращі характеристики рухливості й маневреності даної машини. Запропоновано заходи щодо вдосконалювання апаратур КСУД, які дозволять підвищити точність виконання маневрів при не значних змінах апаратур.
Mathematical model of the carriage, electronic and hydromechanic control system of tank "Oplot" was designed. It made it possible to analyse the features to mobility and maneuverability of given vehicle. Rational features determination method for the algorithms of control system was offered. It allowed to produce preliminary tuning of initial parameters of KSUD system installed on tank "Oplot", that provide the best features of mobility and maneuverability to given vehicle. Improvement actions were offered for KSUD equipment, that will allow to raise accuracy of the manoeuvre with not significant changes of the electronic equipment.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/15867
Appears in Collections:Кафедра "Інтегровані технології, процеси і апарати"
Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ITE_2012_4_Tolstolutskiy_Vybor.pdf1,75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.