Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17188
Title: Ходовые прочностные и динамические испытания вагона-платформы
Other Titles: Running strength and dynamic tests of the wagon-platform
Authors: Чепурной, А. Д.
Литвиненко, А. В.
Шейченко, Р. И.
Граборов, Р. В.
Чубань, Марина Александровна
Keywords: тензорезистор; эксперимент; состояние напряженное; контейнер; элемент несущий; experiment; test; strain gauge; assessment of dynamism; strength assessment; state of stress; dynamic parameters
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Ходовые прочностные и динамические испытания вагона-платформы / А. Д. Чепурной [и др.] // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Машиноведение и САПР. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 31 (1140). – С. 111-128.
Abstract: В статье описаны методика и результаты ходовых прочностных, динамических и ресурсных испытаний вагона-платформы модели 13-9975, проведенных с целью экспериментальной проверки соответствия динамических напряжений в основных несущих элементах вагона при его движении, а также показателей качества хода требованиям нормативно-технической документации. Описана разработанная схема загружения длиннобазного вагона-платформы, учитывающая особенности его конструкции, восприятия и передачи нагрузок при эксплуатации. Приведены и оценены показатели ходовых качеств вагона при движении с различными режимами загружения и различными скоростями на характерных участках железнодорожного пути. Сделан вывод об удовлетворении критериев динамичности, безопасности и прочности, предъявляемых к конструкциям данного типа.
The article describes the method and results of running strength and dynamic tests of the wagon-platform model 13-9975 carried out to verify compliance with the experimental dynamic stresses in the main load-bearing elements of the wagon when it moves, and the indicators of the quality of running to the requirements of normative and technical documentation. The developed scheme of loading the long wheelbase wagon-platform, taking into account the features of its design, perception and transfer loads during the exploitation. The performance driving characteristics of the car when driving with different modes of loading and different rates for specific areas of railway track are resented and evaluated. The conclusion to satisfy the criteria of dynamism, safety and durability requirements for structures of this type was done.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17188
Appears in Collections:Вісник № 31
Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2015_31_Chepurnoy_Khodovye_prochnostnye.pdf1,65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.