Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17239
Title: Синтез нелинейного управления положением нажимных винтов системы автоматического регулирования толщины проката с учетом люфтов
Other Titles: Synthesis of a nonlinear control method for positioning of press screws in the automatic system of rolling thickness regulation with the account of its backlashes
Authors: Балюта, С. Н.
Keywords: система управления; линейный регулятор состояния; нелинейный наблюдатель; optimum linear regulator; Lie algebra
Issue Date: 2009
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Балюта С. Н. Синтез нелинейного управления положением нажимных винтов системы автоматического регулирования толщины проката с учетом люфтов / С. Н. Балюта // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Проблемы совершенствования электрических машин и аппаратов. Теория и практика. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2009. – № 44. – С. 14-24.
Abstract: Синтез нелинейной системы управления положением нажимных винтов выполнен на основе линеаризации обратной связью. При этом исходная нелинейная система с помощью алгебры Ли преобразована в линейную систему, для которой выполнен синтез оптимального линейного регулятора состояния. Приводятся динамические характеристики синтезированной системы.
Synthesis of a nonlinear control method for positioning of press screws in the automatic system of rolling thickness regulation is executed by its feedback linearization. The initial nonlinear system are transformed to linear one by the Lie algebra. A synthesis of an optimum linear regulator is fulfilled. Dynamic characteristics of the synthesized system are resulted.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17239
Appears in Collections:Вісник № 44

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_HPI_2009_44_Balyuta_Sintez.pdf186,39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.