Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17615
Title: Перспективные направления повышения тягово-скоростных и топливо-экономичных характеристик военных машин
Other Titles: Advanced direction increase tractive, velocity and fuel-efficient characteristics military vehicles
Authors: Стримовский, Сергей Викторович
Keywords: техника бронетанковая; установка энергетическая; двигатель дизельный; момент крутящий; трансмиссия; коробка передач; КПД; электродвигатель тяговый
Issue Date: 2012
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Стримовский С. В. Перспективные направления повышения тягово-скоростных и топливо-экономичных характеристик военных машин / С. В. Стримовский // Механіка та машинобудування. – 2012. – № 2. – С. 165-177.
Abstract: В статье выполнен анализ тягово-скоростных характеристик военных машин с дизельным двигателем и разными видами трансмиссий. Рассмотрены конструктивные особенности трансмиссий. Также проведен анализ современного уровня технологий, которые в данное время применяются в машиностроении при создании силовых установок для транспортных машин. Предложены дальнейшие мероприятия, которые разрешат повысить тягово-скоростные и топливо-экономические характеристики военных машин.
In article to be analysed tractive and velocity characteristics military vehicles with diesel engine and different kind transmissions. The constructions transmissions, is examined. Also to be analysed modern technology, which now used in machine-building for making power plants on vehicles. To be propose further operations for increase tractive, velocity and fuel-efficient characteristics military vehicles.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/17615
Appears in Collections:Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MM_2012_2_Strimovskiy_Perspektivnye.pdf690,6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.