Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2008

ORCID

DOI

Науковий ступінь

кандидат педагогічних наук

Рівень дисертації

кандидатська дисертація

Шифр та назва спеціальності

13.00.04 – теорія і методика професійної освіти

Рада захисту

Спеціалізована вчена рада К 05.053.01

Установа захисту

Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського

Науковий керівник

Романовський Олександр Георгійович

Члени комітету

Видавець

Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського

Анотація

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук зі спеціальності 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. – Вінниця, 2008. Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника. На основі аналізу теоретичних джерел розглянуто сутність конфлікту, його структуру та динаміку розв'язання. Визначено сутність конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника, її зміст і структуру. Конфліктологічна культура складається із таких структурних компонентів: пізнавально-інтелектуального, аналітико-рефлексійного, мотиваційного, емоційного та практичного. Обґрунтовано, що процес формування конфліктологічної культури студентів машинобудівних спеціальностей забезпечується шляхом реалізації виділених педагогічних умов: формування особистісного смислу навчання на основі розвитку професійних мотивів фахового спілкування в сфері машинобудування; включення у ситуації вибору з метою коригування прийняття рішень та організації цілеспрямованої фахової поведінки; організація толерантного педагогічного середовища задля успішного моделювання професійно адекватної взаємодії суб'єктів машинобудівельної діяльності. Обґрунтовано показники і критерії сформованості конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника (готовності до здійснення професійної діяльності у конфліктогенному професійному середовищі). Результатами експериментальної роботи доведено ефективність реалізованих педагогічних умов.
The dissertation for the academic degree of pedagogical sciences, specialty 13.00.04 – Theory and Methodology of Professional Education. – Vinnitsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubunskiy, Vinnytsia, 2008. Dissertation is devoted to the theoretical-experimental research of problem of forming conflictological culture of future engineer-machine builder. On the basis of analysis the theoretical sources essence of conflict, its structure and dynamics of flowline is considered. Essence of conflictological culture of future engineer-machine builder, its maintenance and structure, is certain. The conflictological culture consists of such structural components: cognitive-intellectual, analytic-reflexual, motivational, emotional and impractical. Also is substantiated that the process of forming conflictological culture of machine-building specialists is provided by means of realization of the selected pedagogical terms: forming of personality sense of studies, including students in the situation of choice and a tolerant pedagogical environment. The indexes and criteria of formed conflictological culture of future engineer-machine builder (readiness of realization of professional activity in a conflict professional environment) were substantiated. The results of the experimental work have proved the efficiency of pedagogical terms worked out in the course of research.

Опис

Ключові слова

конфліктологічна культура, інженер, вища технічна освіта, інженер-машинобудівник, педагогічні умови, інженерна освіта, автореферат дисертації, conflictological culture, engineer, pedagogical conditions, indexes and criteria

Бібліографічний опис

Підбуцька Н. В. Педагогічні умови формування конфліктологічної культури майбутнього інженера-машинобудівника : автореф. дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.04 [Електронний ресурс] / Ніна Вікторівна Підбуцька ; [наук. керівник Романовський О. Г.] ; Вінницький держ. педагогічний ун-т ім. М. Коцюбинського. – Вінниця, 2008. – 22 с. – Бібліогр. : с. 18-19. – укр.