Роль особистості педагога в ефективній підготовці майбутніх професіоналів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування власного стилю педагога та його впливу на ефективність підготовки майбутніх фахівців. Розкрито авторитет викладача як інтегральну характеристику його професійного, педагогічного й особистісного становища у колективі. Виокремлено основні компоненти діяльності викладача (конструктивний, організаційний, комунікативний, рефлексивний), а також його індивідуальна акмеологічна модель (власний стиль роботи, імідж, педагогічна культура, професійне кредо, стратегія діяльності), розкрито складники педагогічного стилю: зовнішній (манера одягатися, розмовляти), внутрішній (загальна система цінностей у поведінці, педагогічна майстерність, творчість, канали самореалізації та педагогічного впливу на студентську молодь); показано індивідуальний стиль педагогічної діяльності, який формується безпосередньо під час роботи. Визначено завдання, які вирішує педагог у процесі стимулювання самовиховання студентів.
The article is devoted to the problem of a teacher’s own style formation and its influencing the effectiveness of future specialists training. The article discloses the authority of a teacher as the integral characteristic of their professional, pedagogic, and personal position in the collective. There have been distinguished the main components of a teacher’s activity (constructive, organizational, communicative, reflexive), as well as their individual acmeologic model (one’s own style of work, image, professional credo, strategy of activity), as well as the components of pedagogic style: outer style (the manner of clothing, talking); inner style (general system of values in behavior, pedagogic skills, creativity, the channels of self-realizing and of pedagogic influence); there has been shown the individual style of pedagogic activity which is formed immediately in the work process. There are defined the tasks solved by a teacher in the process stimulating students’ self-education.

Опис

Ключові слова

вища технічна освіта, професійна освіта, педагогічна майстерність, методичне уміння, професійні компетенції, авторитет викладача, професійна культура, компоненти діяльності, акмеологічна модель, самовиховання, pedagogic skills, methodological skill, teacher’s authority, professional culture, style of work, activity components, acmeologic model

Бібліографічний опис

Чебакова Ю. Г. Роль особистості педагога в ефективній підготовці майбутніх професіоналів / Ю. Г. Чебакова // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2015. – № 3. – С. 9-13.