Визначення компетентності експертів з оцінювання наукової діяльності у вищому педагогічному навчальному закладі

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2014

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Статтю присвячено проблемам формування експертної групи. Основною характеристикою компетентності експертів вбачається використання спеціального числового показника – коефіцієнта компетентності. У статті детально проаналізовано основні методи його визначення, проте запропоновані емпіричні залежності враховують далеко не всі якості експертів, а іноді містять параметри, які складно визначити. Ураховуючи ці обставини, нами розроблена комплексна та збалансована методика визначення коефіцієнта компетентності експерта з оцінювання наукової діяльності. Така методика на основі існуючих статистичних підходів максимально повно та однаковою мірою відображає найважливіші якості експерта, а саме: рівень професійної підготовки та інформованості, рівень базової аргументації при прийнятті рішення, особисті якості, рівень узгодженості дій із членами робочої групи при проведенні тестового оцінювання. Вона гармонійно поєднує основні методи оцінювання: документаційний, самооцінки, взаємного оцінювання, тестування. Запропоновано інтервальну шкалу оцінювання компетентності експертної групи. З урахуванням об’єкта експертизи розроблено анкети та оцінювальні листи. Описано методику проведення експертного оцінювання та наведено результати практичної реалізації запропонованого підходу.
The article is dedicated to the problems of the expert group formation. The use of special numerical indicator – the coefficient of competence is seen reasonable as the main ch aracteristics of expert competence. The principal methods of its identification are thoroughly analysed in the article, but often the recommendations for the recruiting of experts are general in nature, describing only certain aspects of their activities and the proposed empirical dependence is not balanced, taking into consideration not all qualities of experts, and sometimes include parameters that are difficult to identify. Given these circumstances we have developed a comprehensive and balanced methodology for determining the coefficient competence of expert evaluation of scientific activity. This technique, based on existing statistical approaches fully and equally important displays the most significant expert’s qualities, in particular, the level of training and awareness, a basic level of reasoning in the decision, personal characteristics, a level of coordination with the members of the working group during the test evaluation.

Опис

Ключові слова

експерт, експертне оцінювання, коефіцієнт компетентності, expert assessment, coefficient of competence, scientific activities

Бібліографічний опис

Подолянчук С. В. Визначення компетентності експертів з оцінювання наукової діяльності у вищому педагогічному навчальному закладі / С. В. Подолянчук // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2014. – № 4. – С. 112-122.