Удосконалення методичного підходу до оцінки рівня і структури інформаційних витрат переробних підприємств

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Анотація

Разом зі зростанням інформаційного ринку відбувається активізація процесів придбання (використання) інформаційних продуктів, споживання (здійснення) інформаційних послуг промисловими підприємствами, що супроводжується збільшенням рівня інформаційних витрат. В науковій літературі вони розглядаються у вузькому розумінні цього поняття, як витрати на інформатизаційно-комунікаційні технології або витрати на пошук інформації про потенційні об'єкти ринкових трансакцій. Якщо говорити про інформацію, що поєднує в собі такі поняття як повідомлення, дані, знання та ідеї, інформаційні витрати поділяються на інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні відповідно до специфіки продуктів і послуг, на придбання (виготовлення), споживання (здійснення) яких використовуються ресурси підприємства. Однак узагальнюючого підходу, який би дозволив оцінити рівень і структуру витрат на інформацію у широкому розумінні цього терміна, що включає використання ресурсів для отримання повідомлень, даних, знань та ідей, у науковій літературі немає. Цим обумовлена мета статті, яка полягає у розробці таких методичних рекомендацій з визначення рівня інформаційних витрат, які стануть узагальнюючими і відповідатимуть багатогранності поняття "інформація". Зважаючи на актуальність розв'язання вищевказаних проблем, у статті був вдосконалений методичний підхід до визначення рівнів капітальних та поточних інформаційних витрат шляхом комплексного та інтегрального оцінювання, який базується на синтезі інформатизаційної, інноваційної та інтелектуальної складових. Також був визначений вплив рівнів поточних та капітальних інформаційних витрат на фінансові результати діяльності підприємств. Отримане в результаті кореляційно-регресійного аналізу рівняння, що характеризує залежність між середньорічним рівнем капітальних інформаційних витрат і середньорічним показником рентабельності власного капіталу підприємств свідчить про наявність мультиплікативної дії у разі інвестування одночасно у інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні продукти і послуги.
With the growth of the information market purchase and use processes of information products, consumption and the implementation of information by industrial enterprises are activated, that followed by an increase in the level of information costs. In the scientific literature they are regarded in the narrow sense of the term, as the cost of informatization and communication technologies, or the cost of searching for information about potential targets of market transactions. If we talk about the information that combines concepts such as message data, knowledge and ideas, information costs are divided into informatization, innovative and intelligent according to the specific products and services, for the acquisition (production), consumption (realization) that use the company's resources. However, generalizing approach, which would allow to assess the level and structure of spending on information in the broadest sense of the term, including the use of resources for communications, data, knowledge and ideas in the scientific literature. This explains the purpose of the article, which is to develop such guidelines to determine the level of information costs, which will be summarized and will meet the multifaceted concept of "information". Given the urgency of solving the above problems, the article has been improved methodological approach to the determination of levels of capital and operating costs of information through a comprehensive and integrated assessment based on the synthesis of informatization, innovation and intellectual components. Also, a certain influence levels of current and capital expenditure information on the financial performance of the enterprises is determined. The resulting regression analysis equation describing the relationship between the average annual capital cost of information and annual average return on equity companies indicates a multiplier action in the case of investment simultaneously in informatization, innovation and intellectual products and services.

Опис

Ключові слова

інформаційні витрати, інформаційно-комунікаційні технології, інноваційні витрати, інтелектуальний капітал, інформаційні ресурси, information costs, information and communications technology, innovation expenditure, intellectual capital, information resources

Бібліографічний опис

Замула О. В. Удосконалення методичного підходу до оцінки рівня і структури інформаційних витрат переробних підприємств / О. В. Замула, О. О. Замула // Проблеми і перспективи розвитку підприємництва : зб. наук. пр. Харківського нац. автомоб.-дор. ун-ту. – Харків : ХНАДУ, 2015. – № 2 (9). – С. 161-169.