Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20128
Title: Особенности использования современных технологий проектирования при создании каркаса кабин
Other Titles: The features of the use of the modern technology design in creating of the frame of the cabins
Authors: Сергиенко, Николай Егорович
Ткачук, Николай Анатольевич
Сергиенко, Антон Николаевич
Васильев, Антон Юрьевич
Грабовский, Андрей Владимирович
Майданюк, Владимир Григорьевич
Чубань, Марина Александровна
Keywords: напряженно-деформированное состояние; твердотельная модель; поверхностная модель; балочная модель; нелинейность материала; метод конечных элементов; stress-strain state; solid model; surface model; beam model; material nonlinearity; finite element method
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Особенности использования современных технологий проектирования при создании каркаса кабин / Н. Е. Сергиенко [и др.] // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Транспортное машиностроение. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2015. – № 43 (1152). – С. 78-85.
Abstract: Требование современности – сокращение сроков и стоимости внедрения новых конструкций. В статье предложен общий подход к рациональному проектированию каркаса кабины трактора. В качестве основы исследований привлекаются результаты расчета напряженно-деформированного состояния при помощи метода конечных элементов. На примере тестовых задач проиллюстрировано влияние вариантов расчетных схем, схем нагружения, моделей поведения материала на результаты расчетов. Намечены направления дальнейших исследований.
The reducing of terms and cost of the introducing of new designs is the requirement of our time. In this paper a general approach to the rational design of the tractor frame is proposed. As the basis of the research the results of the calculation of stress-strain state byusing the finite element method are involved. On the example of the test problems the effect of variants of the design schemes, the schemes of loading, behaviors of the material to the results of calculations is illustrated. The directions for further research are outlined.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20128
Appears in Collections:Вісник № 43
Кафедра "Автомобіле- і тракторобудування"
Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2015_43_Sergienko_Osobennosti.pdf1,14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.