Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20188
Title: Чинники впливу на розвиток промислового підприємства
Other Titles: Factors which influence on the development of the enterprise
Authors: Райко, Діана Валеріївна
Цейтлін, Леонід Мусійович
Keywords: промислове підприємство; маркетингова діяльність; економіко-математичні моделі; industrial enterprise; marketing activity; mathematical models in economics
Issue Date: 2015
Publisher: Сумський державний університет
Citation: Райко Д. В. Чинники впливу на розвиток промислового підприємства / Д. В. Райко, Л. М. Цейтлін // Маркетинг і менеджмент інновацій = Marketing and Management of Innovations. – 2015. – № 3. – С. 149-159.
Abstract: Систематизовано чинники, що безпосередньо відповідають тим особливостям розвитку промислового підприємства, які раніше не враховувались, з тієї точки зору, що маркетинг є основою розвитку промислового підприємства. Розвиток маркетингової діяльності здійснюється на основі взаємозв'язку між суб'єктами, що забезпечують ефективність життєдіяльності підприємства, інформаційної взаємодії та на основі вирішення існуючих суперечностей, що виникають у процесі взаємодії підприємства з найвпливовішими суб'єктами внутрішнього середовища, а саме - партнерами і споживачами.
The aim of the article. The aim of this article is to analyze the tendencies in the main indicators of business activity in the machine-building industry of Ukraine, and to systemize the factors (such as use of fixed assets, resources, liquid assets, human resources, innovations, investment processes, information technology, marketing activities, consumer feedback). Those factors comprehensively take into account all facets of an enterprise's activity, reflect the interests of the shareholders, staff, consumers, partners, do not contradict the interests of the enterprise, the region and the state, immediately corresponds to previously neglected features of the enterprise development from the viewpoint of marketing. Marketing is the basis that connects the subjects, provides information interaction, resolute conflicts that arise in the enterprise dealings with its most important stakeholders, which are partners and consumers.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/20188
Appears in Collections:Кафедра "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_Raiko_Chynnyky_vplyvu.pdf609,99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.