Формування ціни на інноваційний продукт в залежності від обєкту продажу

Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Формування ціни на продукти інноваційної діяльності включає аналіз попиту на ринку, стан грошової сфери, розрахунок життєвого циклу продукту, новизни товару, порівнянні ціни та якості, конкурентоспроможності продукту. Цінова стратегія визначається діяльністю, що орієнтується на покращення прогнозного рівня ціни у відповідності з умовами реальної ринкової ситуації та знаходженням й впровадженням необхідних цінових заходів з метою ефективнішого використання ціни на продукцію підприємства.
Calculation of processes of pricing for innovative production is the key moment in improvement of activity of firm and a raising of level still of competitiveness due to decrease in material inputs and introduction of new technologies. Forming price on an innovative product includes the analysis of demand in the market, a condition of the monetary sphere, calculation of life cycle of a product, novelty of goods, comparison of the price and quality, a product competitive. Nowadays there are a lot of opportunities and methods to preparing price on an innovative product. The most popular method is parametric method. In this title offers examination property that base on product of sale in two directions: project of sale is product and project of sale is technical development. Price strategy is defined by activity which is guided by improvement of expected level of the price according to conditions of a real market situation and stay, introduction of necessary price means for the purpose of more effective use of price for products of the enterprise. In this case firm can be more competitive on whole market.

Опис

Ключові слова

ціноутворення, конкурентоспроможність, ринок, попит, pricing, competitiveness, market

Бібліографічний опис

Александров В. В. Формування ціни на інноваційний продукт в залежності від обєкту продажу / В. В. Александров, В. І. Болтенко, І. Ю. Мірошніченко // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технiчний прогрес та ефективнiсть виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 59 (1168). – С. 27-30.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced