Електронні засоби навчання: сучасні підходи до структури й технологій розроблення
Дата
2010
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
В статье проводятся исследование и анализ существующих подходов к структуре и
технологиям разработки электронных средств обучения различных видов. На основе
проведенного анализа определяются требования к „идеальному” электронному учебнику. Предлагается авторский подход к организации электронного учебного пособия для
дистанционного обучения.
Research and analysis of existent approaches to the structure and technologies of development of electronic facilities of learning of different prospects is conducted in the article. On the basis of the conducted analysis the requirements to the «ideal» electronic tutorial are determined. It is offered author approach to organization of electronic tutorial for the distance learning.
Research and analysis of existent approaches to the structure and technologies of development of electronic facilities of learning of different prospects is conducted in the article. On the basis of the conducted analysis the requirements to the «ideal» electronic tutorial are determined. It is offered author approach to organization of electronic tutorial for the distance learning.
Опис
Ключові слова
комп'ютерна техніка, користувачі, електронні методичні вказівки, програмна реалізація, процес навчання, засоби мультимедійного представлення
Бібліографічний опис
Громов Є. В. Електронні засоби навчання: сучасні підходи до структури й технологій розроблення / Є. В. Громов, Т. В. Ящун // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2010. – № 1. – С. 91-98.