Системний підхід до формування лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземних мов
Дата
2010
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
В статье обосновано применение системного подхода к формированию лингвосоциокультурной компетентности, выделены ее структурные компоненты и определены специфика и закономерности формирования данной компетентности в процессе специальной подготовки учителей иностранного языка.
The article deals with the usage of the system approach to the formation of linguisticallysocially-cultural competence, the structural components of the notion are marked, the specific character and the regularities of the formation of the mentioned competence in the process of the professional training of intending teachers of foreign languages are defined.
The article deals with the usage of the system approach to the formation of linguisticallysocially-cultural competence, the structural components of the notion are marked, the specific character and the regularities of the formation of the mentioned competence in the process of the professional training of intending teachers of foreign languages are defined.
Опис
Ключові слова
вища професійна школа, педагогічні дослідження, поняття "система", поведінка, сфери системного підходу, структурні компоненти
Бібліографічний опис
Петров О. О. Cистемний підхід до формування лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземних мов / О. О. Петров // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2010. – № 1. – С. 30-34.