Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу
Дата
2010
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
В статье определены и обоснованы психолого-педагогические условия обеспечения
глубокого понимания студентами учебного материала. Такими условиями являются активность студентов, определение понимания учебного материала студентами как отдельной цели учебного процесса, диалогичность преподавания, поощрение индивидуальных интерпретаций студентов, комментирования учебного материала.
In the article certain and grounded psychological and pedagogical terms of providing of the deep understanding the students of educational material. Such terms are activity of students, determination of understanding of educational material students, as to the separate purpose of educational process, teaching dialoging, encouragement of individual interpretations of students, commentations of educational material.
In the article certain and grounded psychological and pedagogical terms of providing of the deep understanding the students of educational material. Such terms are activity of students, determination of understanding of educational material students, as to the separate purpose of educational process, teaching dialoging, encouragement of individual interpretations of students, commentations of educational material.
Опис
Ключові слова
навчально-виховний процес, інформація, знання, професійна освіта, пізнавальна діяльність, діалогічність розуміння
Бібліографічний опис
Резнік С. М. Психолого-педагогічні умови розуміння студентами навчального матеріалу / С. М. Резнік // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2010. – № 2. – С. 47-54.