Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21078
Title: Особливості маркетингу інновацій
Other Titles: Features of marketing of innovations
Authors: Колотюк, Олена Іванівна
Будякіна, Юлія Олексіївна
Keywords: ринок; товар; просування продукції; market; product; promote
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Колотюк О. І. Особливості маркетингу інновацій / О. І. Колотюк, Ю. О. Будякіна // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технiчний прогрес та ефективнiсть виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2015. – № 60 (1169). – С. 124-127.
Abstract: У статті розглядаються особливості маркетингу інновацій. Показано, що ці особливості визначаються специфікою ринку інновацій та особливостями інноваційних продуктів як товарів. Представлені, та детально розглянуті специфічні елементи маркетингових досліджень і системи просування інноваційних продуктів, а також найбільш вдалі маркетингові прийоми просування інновацій на ринок. Запропоновано вирішення проблем, що спровоковані негативними особливостями кожної зі складових маркетингу інновацій. Також відмічено кілька видів тестування для підвищення комерційного успіху новинки. Описана складність сприйняття нових розробок та, як приклад, запропоновані деякі вдалі способи комунікації зі споживачами.
There have been proposed information about the specifics of marketing innovation. The factors influencing it, and the model for the more detailed their research. Each of the factors considered separately, indicating a number of factors that determine their characteristics. The factors influencing it, and the model for the more detailed their research. Each of the factors considered separately, indicating a number of factors that determine their characteristics. The solution to the problems provoked by the negative features of each of the components of marketing innovation. The importance of testing and research to promote successful development. Also mentioned are several types of testing to increase the commercial success of new products. To describe the complexity of perception of new developments and, as an example, offered some good ways of communicating with consumers. The importance of overcoming psychological barriers to consumers for the commercial success of the new development. The conclusions regarding the importance of understanding of marketing innovation and marketing activities, depending on the stage of development and consumer trends.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21078
Appears in Collections:Вісник № 60
Кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2015_60_Kolotiuk_Osoblyvosti.pdf533,55 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.