Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21128
Title: Этнометодика в преподавании РКИ арабским студентам
Other Titles: Methods of teaching Russian as a foreign language (RFL) in ethnic for Arabic students
Authors: Романов, Юрий Александрович
Соловьева, Лилия Владимировна
Keywords: студенты-иностранцы; иностранные студенты; обучение иностранных студентов; арабские студенты; подготовительный факультет; этноориентированная система обучения; этнокультурные особенности; национально-ориентированные тесты
Issue Date: 2015
Publisher: Российский университет дружбы народов
Citation: Романов Ю. А. Этнометодика в преподавании РКИ арабским студентам / Ю. А. Романов, Л. В. Соловьева // Вестник РУДН. Сер. : Вопросы образования: языки и специальность = Bulletin Academic Journal of the Peoples’ Friendship University of Russia. Ser. : Education Issues: Languages and Speciality. – 2015. – № 4. – C. 42-50.
Abstract: В статье представлены основы комплексного описания этноориентированной системы обучения РКИ арабских студентов. Источником данного подхода выступает учет этнокультурных особенностей обучаемых, на основании всестороннего изучения которых выстраивается частная методика преподавания РКИ, а также система национально-ориентированных тестов. Этнопсихологические особенности рассматриваются в целях преподавания РКИ; описаны ключевые аспекты, лежащие в основе реализации частной методики обучения РКИ для арабов. Значимость данного подхода обусловлена как инновационным потенциалом научного направления этнометодики, так и началом восстановления популярности РКИ в странах арабского региона.
This article presents the basics of the complex description of ethnically oriented RFL training system for Arabic students. The source of this approach is consideration of ethno-cultural peculiarities of the trainees, the comprehensive study of which gives the basis of private RFL teaching methods, as well as the system of nationally oriented tests. Ethno-psychological peculiarities are considered for the purpose of RFL teaching; key aspects underlying the implementation of private RFL teaching methods for the Arabs are described. The importance of this approach is due to both the innovative potential of the scientific field of methods of teaching RFL in ethnics and the start of restoring the popularity of the Russian language as a foreign language in the Arab region.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21128
Appears in Collections:Кафедра гуманітарних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2015_Romanov_Etnometodika_v_prepodavanii.pdf4,42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.