Формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2016

ORCID

DOI

Науковий ступінь

кандидат економічних наук

Рівень дисертації

кандидатська дисертація

Шифр та назва спеціальності

08.00.04 – екoнoмікa тa упрaвління підприємствaми (зa видaми екoнoмічнoї діяльнoсті)

Рада захисту

Спеціалізована вчена рада Д 64.050.02

Установа захисту

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Науковий керівник

Архієреєв Сергій Ігоревич

Члени комітету

Яковлєв Анатолій Іванович
Райко Діана Валеріївна
Стригуль Лариса Станіславівна

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук зі спеціальності 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", Харків, 2016. У дисертаційній роботі представлено теоретичне узагальнення та перспективне вирішення науково-практичного завдання з розробки конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг. У дисертації досліджено теоретичні основи конкуренції і стратегічного управління підприємств. Визначено основні поняття, що характеризують дані процеси. Розроблено класифікацію конкурентних стратегій промислового підприємства на ринку ремонтних послуг за ознакою ступеня стратегічних перетворень. Доповнено класифікацію суб’єктів конкуренції групою, яка формує інституційно-правове середовище. Проаналізовано стан і особливості умов функціонування підприємств на ринку ремонтних послуг. Розроблено інтегральні показники ринкового конкурентного середовища, сили конкурентної позиції підприємства, а також таксономічний показник рівня ефективності діяльності промислового підприємства на ринку ремонтних послуг. Удосконалено методичні засади визначення доцільності функціонування підприємства на цільовому ринку за допомогою матричного підходу до аналізу результатів оцінки ринкового конкурентного середовища та сили конкурентної позиції підприємства. Запропоновано та обґрунтовано методичний підхід до формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг, що ґрунтується на аналізі сили конкурентної позиції підприємства і рівня ефективності діяльності як основних індикаторів ступеня досягнення стратегічних цілей.
Thesis for the Degree of Candidate of Economic Sciences in speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises (by types of economic activities). – National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" of the Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2016. The dissertation presents theoretical generalizations and perspective solution of scientific and practical task of the industrial enterprises’ competitive strategies development on the repair service market. The theoretical bases of competition and strategic management have been investigated in the thesis. The basic concepts that characterize these processes have been defined. The classification of the competitive strategies of industrial enterprises on the repair service market by criteria of the degree of strategic transformation has been developed. Also the agents’ classification has been supplemented by a group that forms the institutional and legal environment. The state and the features of conditions of enterprises functioning on the repair service market have been analyzed. The integral indicators of the market competitive environment, the strength of competitive position of an enterprise and taxonomic indicator of the effectiveness level of industrial enterprise on the repair service market have been developed. The methodological bases determining the appropriateness of the enterprise functioning on the target market have been improved with the help of matrix approach to estimation of market competitive environment and the strength of competitive position of an enterprise. The methodological approach to the industrial enterprises competitive strategies forming has been proposed and substantiated. The approach is based on the analysis of an enterprise competitive position strength and the level of effectiveness as the main indicators of degree of the strategic objectives achievement.

Опис

Ключові слова

управління підприємством, конкурентна стратегія, конкуренція, ринкове конкурентне середовище, стратегічне управління, ринок ремонтних послуг, автореферат дисертації, management of enterprise, competitive strategy, competition, market competitive environment, strategic management, repair service market

Бібліографічний опис

Дяченко Т. А. Формування конкурентних стратегій промислових підприємств на ринку ремонтних послуг [Електронний ресурс] : автореф. дис. ... канд. екон. наук : спец. 08.00.04 / Тетяна Анатоліївна Дяченко ; [наук. керівник Архієреєв С. І.] ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2016. – 21 с. – Бібліогр.: с. 16-18. – укр.