Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21627
Title: Проектно-орієнтований підхід до організації навчального процесу
Other Titles: Project-oriented approach to the educational process
Authors: Теліженко, Олександр Михайлович
Лук'янихін, Вадим Олександрович
Байстрюченко, Наталія Олегівна
Keywords: група проектна; ефективність; освіта вища; школа вища; бюро навчально-проектне; підготовка професійна; підготовка фахівців; підготовка кадрів; project team; effectiveness; training bureau; project bureau; management
Issue Date: 2016
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Теліженко О. М. Проектно-орієнтований підхід до організації навчального процесу / О. М. Теліженко, В. О. Лук'янихін, Н. О. Байстрюченко // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами = Bulletin of National Technical University "KhPI" : coll. of sci. papers. Ser. : Strategic management, portfolio, program and project management. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 1 (1173). – С. 30-35.
Abstract: Пропонується підхід до організації самостійної роботи студентів ВНЗ. Обгрунтовується застосування проектно-орієнтованого підходу для знаття недоліків традиційної організації навчального процесу. Результатом реалізації концепції проектно-орієнтованої підготовки фахівців в поліпрофесійних навчально-проектних групах має стати кадрове забезпечення підприємств і організацій у формі проектно-орієнтованих команд фахівців різного профілю, здатних вирішувати, весь комплекс завдань. В роботі розглянута організаційно-методична база впровадження підходу, переваги і недоліки нового методу.
In the article proposed the approach to the organization of independent work of students in the university. An alyzed constraints introduction of a new system of independent work of students in project-based approach. So, traditional educational technology reveal the student's level of knowledge but not the level of competence. It is crucial to note that independent work at that - minor, auxiliary element. The student can actually qualify for the discipline and without strenuous extracurricular independent work. In turn, new educational technology is based on the opposi te postulate - not to make the lecture lesson material that the student previously worked independently and did not confirm the input (previous) audits at least a minimum level of assimilation, which enables active participation in discussions, competitive in solving problems in conscious labora tory work, etc. Substantiates the use of project-based approach for traditional nobility shortcomings of the educational process. The result of the concept of project -oriented training in educational and poliprofessional project teams should be staffing companies and organizations in the form of project-oriented teams of various specialists capable of solving the entire complex tasks. The paper considered organizational and methodologi cal base implementation approach, the advantages and disadvantages of the new method.
DOI: 10.20998/2413-3000.2016.1173.6
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21627
Appears in Collections:Вісник № 01

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2016_1_Telizhenko_Proektno-oriient.pdf745,67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.