Роль академіка Івана Зязюна у науково-педагогічній діяльності кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами та Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут"

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2015

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Статтю присвячено пам'яті видатного українського педагога, філософа, Людини-творця - Івана Андрійовича Зязюна. Розкрито особливості широкої палітри багатогранної натури вченого, його призначення, силу його інтелекту, талант у спілкуванні з людьми, великий життєвий досвід, його наукову і життєву філософію, що ввібрала в себе кращі ідеї всесвітньо відомих філософів і педагогів. Увагу акцентовано на науковій спадщині великого вченого. У центрі уваги - основні положення його концепції Педагогіки Добра: розуміння значення особистості педагога; розгляд педагогіки як мистецтва; важливість спрямованості педагога на Добро, Красу, Істину; значущість моральності педагога для ефективної професійної діяльності; аксіологічна лінія розуміння честі і гідності інших людей; гуманність викладача і вчителя стосовно студента й учня; необхідність розвитку в учнів спрямованості на саморозвиток; визначальна роль освіти не тільки в розвитку особистості, а й суспільства в цілому; відповідальність кожної людини, яка живе на планеті; бачення стратегічного напряму в розвитку теорії та практики філософських, педагогічних і психологічних досліджень у формуванні творчої особистості, політичних, економічних і професійних еліт у XXІ столітті. Зроблено аналіз витоків формування наукової школи І. А. Зязюна, розкрито ключові ідеї та наукові напрями, що розробляються учнями і послідовниками вченого.
The article is devoted to memory of outstanding Ukrainian teacher, philosopher, Man creator - Ivan Zyazyun. The author reveals features a rich palette of beautiful multi-faceted nature of the scientist, his destiny, the power of his intellect, his talent in communicating with people, rich life experience, his science and philosophy of life, absorbed the best ideas of the world-famous philosophers and teachers. The scientific heritage of the great scientist are focused in the article. The focus of the basic concept of good pedagogy: understanding the meaning of the individual teacher; consideration of pedagogy as an art; the importance of the teacher's direction for good, beauty and truth; the importance of morality teacher for effective professional activity; axiological line understanding of the honor and dignity of other people; humanity in relation to the teacher and teacher-to-student and student; the need to develop the students focus on self-development; defining the role of education in the development of not only the individual, but also society as a whole; the responsibility of each person living on the planet Earth; vision of the strategic direction in the development of the theory and practice of philosophical, pedagogical and psychological research in the development of a creative personality, political, economic and professional elites in the XXI century. The author, analyzing the origins of the scientific school Ivan Zyazyun, reveals the leading ideas and research directions developed by pupils and followers of the teachings.

Опис

Ключові слова

педагогіка добра, вчитель, особистість, вчений, філософія життєва, спадщина наукова, школа наукова, гідність, духовність, моральність, честь, талант, pedagogy of kindness, teacher, personality, scientific heritage, scientific school, dignity, spirituality, morality, honor, talent

Бібліографічний опис

Романовський О. Г. Роль академіка Івана Зязюна у науково-педагогічній діяльності кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами та Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" / О. Г. Романовський // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ «ХПІ», 2015. – Вип. 43 (47) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. : «Ідеї академіка Івана Зязюна у працях його учнів і соратників», 14-15 травня 2015 р. – Ч. 2. – С. 3-10.