Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21739
Title: Игра как один из основных педагогических приемов обучения речевой деятельности
Other Titles: Game as one of the basic teaching methods training speech activity
Authors: Шундель, Т. А.
Keywords: творческая деятельность; игровая технология; жизненные ситуации; познавательный интерес; teaching method; creative activity; gaming technique; vital situations; cognitive interest
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Шундель Т. А. Игра как один из основных педагогических приемов обучения речевой деятельности / Т. А. Шундель // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2015. – Вип. 44 (48) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених : "Психолого-педагогічні аспекти формування управлінського потенціалу сучасної молоді: теорія і практика", 21 жовтня 2015 р. – С. 389-398.
Abstract: Статья посвящена проблеме повышения эффективности учебного процесса и стимуляции творческой деятельности студентов. В работе рассматривается сущность игры, ѐѐ типы и анализируется целенаправленность ѐѐ использования на уроках иностранного языка. Иллюстративно доказывается, что игра – способ развития речемыслительной деятельности и познавательного интереса.
The article is dedicated to the problem of rise of effectiveness of teaching process and stimulation of students’ creative activity. In our work we examine the main point of a game, its types and the purpose of using of a game at the foreign language lessons is analysed. The author reasons that a game is a method of development of speech and cognitive interest.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21739
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elita_2015_44_Shundel_Igra_kak_odin.pdf392,38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.