Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21750
Title: Facilitation of professional education: definiton, concept, practice
Other Titles: Сприяння науки: DÉFINI-тон, концепція, практика
Authors: Струпинська, Н. В.
Kuznets, Simon
Keywords: facilitation; effective facilitation; professional education; style of facilitation; student; lecturer; ефективна фасилітація; професійна освіта; стиль фасилітації; студент; викладач
Issue Date: 2015
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Струпінська Н. В. Facilitation of professional education: definiton, concept, practice / Н. В. Струпінська, S. Kuznets // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2015. – Вип. 44 (48) : матер. міжнар. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів та молодих вчених : "Психолого-педагогічні аспекти формування управлінського потенціалу сучасної молоді: теорія і практика", 21 жовтня 2015 р. – С. 369-382.
Abstract: Definitions of the term ―facilitation‖ and its advantages / disadvantages have been analyzed in the article. Main styles of the facilitation of professional education have been described. Guiding principles for assisting professional education practitioners facilitate learner-centered education have been mentioned. Six dimensions of facilitation have been presented. Steps of preparation to the effective facilitation and steps how you might generate a good working dynamic with your students have been developed. Conflict indicators and conflict resolution tactics have been described with the requirements to the effective facilitation of professional education.
У статті проаналізовано визначення терміна «фасилітація», її пе- реваги та недоліки. Описано основні стилі фасилітації професійної освіти. Представлено основні принципи для тих, які практикуються у фасилітації професійної освіти. Описано шість ведучих аспектів фасилітації. Розроб- лено послідовність кроків щодо підготовки до ефективної фасилітації та створення позитивної динаміки роботи студентів. Описано індикатори конфлікту в аудиторії і тактика вирішення цих конфліктів; крім того, на- ведено вимоги для ефективної фасилітації професійної освіти.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/21750
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elita_2015_44_Strupynska_Facilitation.pdf412,85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.