Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/25739
Title: Бізнес-планування в системі економічного управління підприємством
Other Titles: Business planning in the system of economic management of the enterprise
Authors: Ларка, Людмила Сергіївна
Нелюб, Катерина Петрівна
Keywords: управління економічне; бізнес-планування; маркетинг; SWOT-аналіз; стратегія маркетингова; набір стратегічний; economic management; business planning; marketing; SWOT-analysis; marketing strategy; strategic set
Issue Date: 2016
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Ларка Л. С. Бізнес-планування в системі економічного управління підприємством / Л. С. Ларка, К. П. Нелюб // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Економічні науки. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 27 (1199). – С. 3-7.
Abstract: Запропоновано критерії оцінювання ефективності стратегій у маркетинговому розділі бізнес-плану. Метою статті є визначення основних підходів до складання бізнес-планів в залежності від мети економічного управління підприємством. Завданнями статті є обґрунтування провідної ролі управління маркетингом в системі управління підприємством, дослідження основних стандартів бізнес-планування. Було застосовано матричні методи стратегічного управління. Зроблено висновок про необхідність застосування маркетингових досліджень для інформаційного забезпечення маркетингового розділу бізнес-плану.
The elements of the enterprise management system are given. The tasks of function control subsystems are systematized. The leading role of marketing management in the enterprise management system is substantiates. The purpose of the article – the definition of the main approaches to the preparation of business plans, depending on the purpose of the economic management of the enterprise. The objectives of the article are to study the leading role of marketing management in the enterprise management system, the study of basic business planning standards. Matrix methods of strategic management have been applied. The basic standards of business planning are shown. The methodological tools for SWOT-analysis are given. The conclusion about the need to incorporate a set of strategic enterprises in the marketing section of the business plan is shown. The criteria of evaluation of efficiency pricing, sales, product and enterprise communication strategies are given. The role of marketing research in the information support of the marketing section of the business plan is shown.
ORCID: orcid.org/0000-0002-8184-5464
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/25739
Appears in Collections:Вісник № 27
Кафедра "Економіка та маркетинг"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2016_27_Larka_Biznes-planuvannia.pdf568,66 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.