Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/25752
Title: Маркетингова політика і стратегія збуту інновацій на ринку промислової продукції
Other Titles: Marketing policy and innovation marketing strategy for industrial products market
Authors: Перерва, Петро Григорович
Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
Keywords: маркетинг; стратегія маркетингова; збут; інновації; продукція промислова; marketing; marketing strategy; innovation; industrial products
Issue Date: 2016
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Перерва П. Г. Маркетингова політика і стратегія збуту інновацій на ринку промислової продукції / П. Г. Перерва, Т. О. Кобєлєва // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Економічні науки. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 27 (1199). – С. 77-81.
Abstract: Розглянуто основні фактори, що визначають сутність маркетингової стратегії збуту інноваційної продукції, розмір ринкового попиту на нові товари. Особливу увагу приділено розміру фірми, термінам окупності інновацій, наявності патентної системи, особливостям сегменту ринку. Запропоновано розділити всі нововведення на дві групи: що мають екстенсивний і інтенсивний характер поширення на ринку.
The main factors that determine the nature of the marketing strategy of selling innovative products and services, the size of the market demand for new products. Particular attention is paid to the company's size, the payback period of innovation, the availability of the patent system, especially the segment of the market. It is proposed to divide all the innovations in the two groups, with extensive and intensive nature of the spread on the market.
ORCID: orcid.org/0000-0002-6256-9329
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/25752
Appears in Collections:Вісник № 27
Кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2016_27_Pererva_Marketynhova_polityka.pdf690,42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.