Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26600
Title: Экспериментальные исследования изменения реостатной мощности модернизированного дизеля тепловоза ЧМЭ-3 на эксплуатационных режимах в процессе длительной эксплуатации
Authors: Шпаковский, Владимир Васильевич
Keywords: железная дорога; эксплуатационные затраты; цилиндропоршневая группа; корундовый поверхностный слой; эффективная мощность; надежность работы дизеля; долговечность
Issue Date: 2010
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Шпаковский В. В. Экспериментальные исследования изменения реостатной мощности модернизированного дизеля тепловоза ЧМЭ-3 на эксплуатационных режимах в процессе длительной эксплуатации / В. В. Шпаковский // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Транспортное машиностроение. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2010. – № 39. – С. 138-142.
Abstract: У роботі наведені результати ресурсних експлуатаційних випробувань маневрових тепловозів ЧМЕ-3 з дизелями із серійними поршнями й з поршнями з корундовим шаром. Встановлено, що при установці в дизель поршнів з корундовим шаром його потужність підвищується на 10–15%. Найбільша швидкість зниження реостатної потужності до 37 квт на 10 тис. мотогодин наробітку відбувається при роботі дизеля на частотах 470 – 530 хв⁻¹.
In work results of resource operational trialss of shunting diesel locomotives ЧМЭ-3 with diesel engines with serial buckets and with buckets with corundum a layer are resulted. It is established, that at settingin a diesel engine of buckets with corundum a layer his{its} power raises on 10-15 %. The greatest speed of drop of rheostatic power up to 37 kw on 10 thousand.hour operating time occurs at work of a diesel engine on frequencies 470 - 530 minute⁻¹.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26600
Appears in Collections:Вісник № 39

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2010_39_Shpakovskiy_Eksperimentalnye.pdf436,39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.