Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/26

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ppuss

Від 2014 року кафедра має назву "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна", первісна назва – "Педагогіка та психологія управління соціальними системами".

Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами" – перша та єдина в Україні кафедра серед технічних ЗВО України, яка цілеспрямовано займається проблемами лідерства та управлінської підготовки на різних рівнях освіти, створена 15 лютого 2000 року. Від 2000 року під керівництвом чл.-коресп. НАПН України, доктора педагогічних наук, професора Олександра Георгійовича Романовського функціонує наукова школа лідерства "Формування особистості лідера в науці, освіті, бізнесі", від 2015 року – Центр лідерства.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора педагогічних наук, 1 доктор наук з державного управління, 12 кандидатів педагогічних, 11 – психологічних, 2 – технічних, 1 – мистецтвознавства, 1– філософських, 1 – наук з державного управління; 5 співробітників мають звання професора, 21 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 2985
  • Ескіз
    Документ
    Здоров'язбережувальна компетентність як умова професійного розвитку майбутніх педагогів вищої школи
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Солодовник, Тетяна Олександрівна; Середа, Наталія Вікторівна; Резнік, Світлана Миколаївна
    У статті автори розглядають вкрай важливу проблему збереження здоров’я й розвитку здоров’язбережувальної компетентності у майбутніх педагогів вищої школи. Розглянуто особливості фізичного та психічного здоров’я здобувачів. Розроблено комплекс заходів з розвитку здоров’язбережувальної компетентності. Запропоновано міні-лекції, тренінги та аутотренінг для збереження й зміцнення стану здоров’я майбутніми викладачами вищої школи.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості професійного вигорання викладача закладу вищої освіти
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Гура, Тетяна Віталіївна; Асєєва, Ірина Володимирівна
    В статті визначена актуальність вивчення професійного вигорання викладача закладу вищої освіти. Висвітлені основні прояви професійного вигорання та стресу у викладачів закладів вищої освіти, які загострилися в період військового стану в Україні. Професійне вигорання містить чотири типи проявів: фізичні; емоційні (ментальні); родинні й суспільні; прояви, пов'язані з роботою. Визначені прояви, які вказують про вигорання та перешкоджають роботі педагога: втрата спокою; нестриманість; неможливість приховувати почуття; втрата педагогічної самопожертви. Особлива увага приділена проявам професійного вигорання на психофізіологічному, емоційному та поведінковому рівнях організації особистості. Відзначено, що процес вигорання містить 5 фаз (етапів): етап «медового місяця»; фази: пробудження, жорсткості (тертя), випалювання, відродження. В статті запропоновані рекомендації психологів, педагогів та соціологів для профілактики та зниження професійного вигорання у викладачів закладів вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз поняття "самоосвітня компетентність" у сучасних наукових дослідженнях
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Кравцова, Наталія Вікторівна
    Реалії сьогодення підвищують актуальність спроможності майбутніх випускників закладів вищої освіти до власної навчальної діяльності та належного рівня сформованості їх самоосвітньої компетентності. У статті проаналізовані сучасні теоретичні засади визначення поняття «самоосвітня компетентність» для майбутніх випускників закладів вищої освіти, узагальнені різні тлумачення зазначеного терміну, розглянуті складові та функції феномену самоосвітньої діяльності. Підкреслена важливість самоосвіти особистості з точки зору її конкурентоспроможності, що передбачає її власну безперервну освіту протягом усього життя На підставі детального аналізу запропоноване власне трактування терміну «самоосвітня компетентність».
  • Ескіз
    Документ
    Імітаційні методи у формуванні управлінської компетентності у майбутніх офіцерів
    (Український державний університет імені Михайла Драгоманова, 2024) Пономаренко, Павло Миколайович
    У статті обґрунтовано важливість застосування імітаційних методів у процесі формування управлінської компетентності у майбутніх офіцерів. Наведені приклади імітаційних індивідуальних та групових вправ, аналізу кейсів, ситуаційних завдань, рольових та ділових ігор. Виконання вправ-імітацій проводилось як в навчальній аудиторії, так і в умовах польового навчання. Використання імітаційних методів навчання було спрямовано на формування всіх складових управлінської компетентності майбутнього офіцера.
  • Ескіз
    Документ
    Роль культури ділового спілкування у професійній діяльності майбутнього лікаря
    (ТОВ "УКРЛОГОС Груп", 2024) Качайло, Костянтин Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Розвиваючі можливості педагогічних технологій ефективного керування навчальним процесом
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Васильєва, Ірина Геннадіївна
  • Ескіз
    Документ
    Особливості сучасного стану професійної підготовки студентів у технічних університетах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна
  • Ескіз
    Документ
    Анкетування як метод виявлення початкового рівня компетентності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Квасник, Ольга Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Sociedad de la información y pedagogía del oprimido desde la perspectiva de la filosofía política crítica
    (Universidad del Zulia, Maracaibo, Venezuela, 2024) Khavina, Irina; Chebakova, Yuliia; Derpak, Olena; Tytarenko, Nataliia; Kharchenko, Serge
    La historia de la humanidad está caracterizada por la existencia de dispositivos de opresión que, en lo político, económico, social y cultural marginan a personas y comunidades impidiendo el goce y disfrute de sus derechos humanos, de conformidad con su dignidad inmanente. En este sentido, la filosofía política crítica, se ha esforzado por reflexionar, desde los programas filosóficos de la modernidad: liberalismo, contractualismo y anarquismo, entre otras, sobre las condiciones necesarias para la superación de las formas de opresión que someten a la persona humana a una vida de calamidad y pobreza, al tiempo que naturalizan o invisibilizan su sufrimiento. El objetivo de esta investigación fue discutir el sentido y posibilidades de la pedagogía del oprimido de Paulo Freire, en el contexto de la sociedad de la información en pleno siglo XXI. Para desarrollar esta discusión se hizo uso de una metodológica hermenéutica dialéctica, en el marco de los postulados de la filosofía política critica. Se concluye que, considerando la sociedad actual de la información, las ideas de Freire siguen siendo relevantes para promover un mundo más justo y equitativo a través de la educación, como fase previa a toda practica de acción transformadora de la realidad.
  • Ескіз
    Документ
    Ausbildung von führungsqualitäten bei grundschülern
    (European Conference, 2024) Khavina, Irina