Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27951
Title: Маркетинговое исследование конъюнктуры рынка машиностроительной продукции
Authors: Перерва, Петр Григорьевич
Тимофеев, Владимир Николаевич
Маслак, Ольга Ивановна
Кобелева, Татьяна Александровна
Keywords: спрос; предложение; цена; эластичность ценовая; прорыв рыночный
Issue Date: 2009
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Маркетинговое исследование конъюнктуры рынка машиностроительной продукции / П. Г. Перерва [и др.] // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Технический прогресс и эффективность производства. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2009. – № 34. – С. 21-27.
Abstract: В статье рассмотрены вопросы прогнозирования спроса и предложения на продукцию машиностроительных предприятий при определенном уровне цен. Даны практические рекомендации по моделированию рыночных характеристик машиностроительной продукции и использованию результатов прогноза для моделирования конъюнктуры товарного рынка.
In the article the questions of prognostication of demand and supply on the products of machinebuilding enterprises are considered at the certain standard of prices. Practical recommendations are Given on the design of market descriptions of machine-building products and drawing on the results of prognosis for the design of the state of affairs of commodity market.
ORCID: orcid.org/0000-0002-6256-9329
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27951
Appears in Collections:Вісник № 34
Кафедра "Бізнес-аналітики, обліку і готельно-ресторанної справи"
Кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2009_34_Pererva_Marketingovoe.pdf330,59 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.