Личность преподавателя как определяющий фактор воспитания гуманитарно-технической элиты
Дата
2004
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
Рассматривается роль личности преподавателя как одно из определяющих условий обеспечения эффективности учебно-воспитательного процесса. Анализируется структура
требований к профессионализму и личностным качествам преподавателей высшей школы.
Приводятся результаты опроса студентов и их представление о современном преподавателе технического вуза.
The role of the person of the teacher as one of determining conditions of maintenance of efficiency teaching and educational of process is considered. The structure of the requirements to professionalism and personality to qualities of the teachers of a higher school is analyzed. The results of interrogation of the students and their representation about the modern teacher of technical high school are resulted.
The role of the person of the teacher as one of determining conditions of maintenance of efficiency teaching and educational of process is considered. The structure of the requirements to professionalism and personality to qualities of the teachers of a higher school is analyzed. The results of interrogation of the students and their representation about the modern teacher of technical high school are resulted.
Опис
Ключові слова
творческие личности, психолого-педагогические знания, образование, профессиональная культура, высшая техническая школа, воспитание студентов, принцип комплексности, принцип надежности
Бібліографічний опис
Гайворонская В. В. Личность преподавателя как определяющий фактор воспитания гуманитарно-технической элиты / В. В. Гайворонская // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2004. – Вип. 6 (10). – С. 217-226.