Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/29372
Title: Marketing characteristics of the innovation and investment activity of the enterprise
Other Titles: Маркетингові характеристики інноваційної і інвестиційної діяльності підприємства
Authors: Pererva, P. G.
Keywords: segments of the market; patent system; payback period; market demand; industry; ринок; патентна система; ринковий попит; промислові підприємства
Issue Date: 2016
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Pererva P. G. Marketing characteristics of the innovation and investment activity of the enterprise / P. G. Pererva // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Економічні науки. – Харків : НТУ "ХПІ", 2016. – № 47 (1219). – С. 64-68.
Abstract: Studied marketing characteristics of the innovation and investment activity of industrial enterprise. It is proved that wines characteristics of the demand for innovation is the speed at which innovation spreads among the companies. This parameter characterizes increase of the new product, increasing demand, winning it all new and new areas of consumption it is Proposed to divide innovations into two groups: with extensive and intensive nature of distribution in the market. The intensity and extensiveness of distribution are to avoid the most progressive scientific and technical ideas after its practical materialization in a specific product. In the initial stages of the innovation life cycle to a greater extent inherent in the intensive propagation and then to an increasingly greater extent manifested extensive that by the end of the life cycle of innovation already is usually determining. The main factors that determine the size of market demand for new products. Special attention is paid to the size of the firm, the payback period of innovation, the existence of the patent system, the characteristics of the market segment.
Досліджено маркетингові характеристики інноваційної та інвестиційної діяльності промислового підприємства. Розглянуто основні фактори, що визначають розмір ринкового попиту на нові товари. Особливу увагу приділено розміром фірми, термінами окупності інновації, наявності патентної системи, особливостей сегмента ринку. Запропоновано розділити всі нововведення на дві групи: що мають екстенсивний і інтенсивний характер поширення на ринку.
ORCID: orcid.org/0000-0002-6256-9329
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/29372
Appears in Collections:Вісник № 47
Кафедра "Менеджмент інноваційного підприємництва та міжнародних економічних відносин"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2016_47_Pererva_Marketing.pdf1,28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.