Виброизмерения рам тележек вагонов метрополитена в эксплуатационных условиях

Ескіз

Дата

2007

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПИ"

Анотація

The article represents the vibration-survey technique of bogie frames of transit vehicles under service conditions. The oscillogram processing was carried out by discrete Fourier transform. For this purpose program Microsoft Excel was used. The spectrum of external loading is defined. This loading is caused by track irregularities. Also the natural vibration spectrum of bogie frames is obtained and confirmed by experimental data. The results of this article will be used for solving the statistical dynamics problem and reliability prediction of bogie frames. The delay of external loading on the weel pairs of bogie frames is taken into account.

Опис

Ключові слова

электропоезда метрополитена, усталостные трещины, аварийные ситуации, колесно-редуктивный блок, крутящий момент, виброускорение

Бібліографічний опис

Виброизмерения рам тележек вагонов метрополитена в эксплуатационных условиях / В. А. Жовдак, А. Б. Белоцерковский, М. М. Смирнов и др. // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Динамика и прочность машин. – Харьков : НТУ "ХПИ". – 2007. – № 22. – С. 27-33.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced