Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31047
Title: Особливості вивчення природничо-наукових дисциплін бакалаврами з психології
Other Titles: Features of the study of natural science disciplines bachelors with psychology
Authors: Хавіна, Ірина Валер'ївна
Keywords: професійна підготовка; природничі дисципліни; систематичність; професійна діяльність; vocational training
Issue Date: 2017
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Хавіна І. Особливості вивчення природничо-наукових дисциплін бакалаврами з психології / І. Хавіна // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2017. – № 2. – С. 85-90.
Abstract: У статті розглядаються дисципліни природничого циклу в професійній підготовці бакалаврів з психології. Детально розглянуто, якими особливостями володіють природничі дисципліни в процесі навчання бакалаврів з психології. Розкрито значення кожної природничої дисципліни в процесі навчання майбутніх психологів. Проаналізовано результати анкетування студентів першого курсу напряму "психолог".
The article deals with the disciplines of the natural science cycle in the professional training of bachelors in psychology. It is considered in detail what features natural science disciplines have in the process of training bachelors and psychologists. The significance of each natural science discipline is revealed in the process of training future psychologists. The results of the questionnaire survey of the first year students of the "psychologist" direction are analyzed.
ORCID: orcid.org/0000-0001-9038-0892
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31047
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TIPUSS_2017_2_Khavina_Osoblyvosti.pdf447,23 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.