Моделі компетентності з проектування методик навчання електроенергетичних дисциплін
Дата
2012
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПІ"
Анотація
The article is devoted the problem of upgrading forming for the future engineersteachers of competence from planning of methods of studies of electroenergy disciplines. Certainly, that for realization of requirements of state standards of higher education the methodical system includes the model of competence of future engineers-teachers, which contains the system of jurisdictions and represents the signs of knowledges, abilitiesand personality components of jurisdictions. The models of competence of planning of methods of teaching of electroenergy disciplines of future engineers-teachers consist of the system of jurisdictions: analytical, forecasting and structural, which are built on the signs of knowledge, abilities and personality components and presented in two forms: in structural and as a great number of signs.
Опис
Ключові слова
модель компетентності, проектування методик навчання, компетентністний підхід, підготовка фахівця
Бібліографічний опис
Корольова Н. В. Моделі компетентності з проектування методик навчання електроенергетичних дисциплін / Н. В. Корольова // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2012. - № 2. - С. 79-86.