Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33711
Title: Тяговый баланс перспективного гусеничного многоцелевого транспортера-тягача с бортовой электромеханической трансмиссией
Other Titles: Traction balance for perspective tracked multipurpose carrier-truck with electromechanical transmission is located on the sides
Authors: Волонцевич, Дмитрий Олегович
Веретенников, Евгений Александрович
Ефремова, Анна Игоревна
Яремченко, Анатолий Сергеевич
Прокопьев, Михаил Иванович
Keywords: подвижность; динамические характеристики; одноступенчатые бортовые передачи; двухступенчатые бортовые передачи; tracked carrier-truck; electromechanical transmission; traction balance; mobility; dynamic performance
Issue Date: 2017
Publisher: НТУ "ХПИ"
Citation: Тяговый баланс перспективного гусеничного многоцелевого транспортера-тягача с бортовой электромеханической трансмиссией / Д. О. Волонцевич [и др.] // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Транспортне машинобудування. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 5 (1227). – С. 162-167.
Abstract: Предлагается оценка мощности тягового электропривода для реализации заданных характеристик подвижности гусеничного многоцелевого транспортера-тягача МТ-ЛБ и проводится анализ возможности построения бортовой электромеханической трансмиссии для указанной машины с одноступенчатыми и двухступенчатыми бортовыми передачами. Сделан вывод о невозможности обойтись без расширения диапазона изменения крутящего момента на механической двухступенчатой бортовой передаче в случае использования двух тяговых электродвигателей на борт типа EMRAX 348 (Словения) или М73 (Германия).
It is proposed evaluation of the power of the traction electric drive for the implementation of the specified characteristics of the mobility of a tracked multipurpose carrier-truck MT-LB. The values of the required power were determined for the implementation of each requirement to mobility separately. As a result the rational value of the mechanical power output on driving wheels was chosen, which able to satisfy the requirements of machine mobility. Analysis of the feasibility of developing an electromechanical transmission for a tracked multipurpose carrier-truck MT-LB with a single-stage and two-stage final drives was conducted. It is concluded that using two traction motors EMRAX 348 (Slovenia) or M73 (Germany) on one side can not use single-stage final drives without derating mobility of machine. The value of the required coefficient adaptability for torque of the traction motor to be able to use it with single-stage wheel gearboxes was determined.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33711
Appears in Collections:Вісник № 05
Кафедра "Інформаційні технології і системи колісних та гусеничних машин ім. О. О. Морозова"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2017_5_Volontsevich_Tyagovyy.pdf785,09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.