Особистісний підхід у вивченні лідерства та його роль в процесі формування лідерського потенціалу студентів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2017

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Досліджено особистісний підхід у вивченні лідерства, суть якого зводиться до спроб виявити набір бажаних психологічних рис особистості, необхідних лідеру. Представлено перелік лідерських якостей, розглянутих в роботах вітчизняних та зарубіжних авторів. Показано, що оскільки лідерство не може бути лише набором особистісних якостей, даних людині від природи, а є особливим видом міжсуб’єктних відносин, то їх певною мірою можна розвивати, а лідерству можна навчатися. Обґрунтовано необхідність не тільки діагностики лідерського потенціалу студентів, але й мобілізації у них ресурсних можливостей прояву лідерських здібностей, тобто пошуку способів і засобів їх активізації під час навчання у ВНЗ.
The person-centered approach in a learning of a leadership is investigated. Its essence is boiled down to attempts to reveal a set of desirable psychological personality traits, necessary for a leader. A list of leadership attributes considered in the art icles of domestic and foreign authors is presented. It is shown that since a leadership cannot be only a set of personal traits given to a person by nature, but is a special kind of interpersonal relations, these relations can be developed to a certain extent, and a leadership can be learned. A necessity of both diagnosing a leadership potential of students, and also mobilizing their resource opportunities in revealing of leadership abilities, i.e. searching for ways and means for their activation during students’ study at the university are substantiated.

Опис

Ключові слова

лідерство, якості лідера, психологічні риси, навчання, personal approach, leader's qualities

Бібліографічний опис

Михайличенко В. Особистісний підхід у вивченні лідерства та його роль в процесі формування лідерського потенціалу студентів / В. Михайличенко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2017. – № 4. – С. 89-98.