Модель системи навчання з управління ІТ-проектами

Ескіз

Дата

2018

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Запропоновано модель системи навчання з управління ІТ-проектами, що враховує сучасні підходи до забезпечення компетентнісної освіти, вимог міжнародних стандартів з управління проектами та нормативної бази системи освіти в Україні. Визначено взаємодію університетської класичної освіти, як джерела професійних знань та компетенцій, і прикладних спеціалізованих програм навчання, як джерел додаткових практичних та бізнес-компетенцій. Показано складові системи та надано їх характеристику. Визначено навчальні модулі-проекти, як елемент генерації цінності навчальної програми. Обґрунтовано роль спільної лабораторії ІТ-проектів та академічного бізнес-інкубатора, принципи їх роботи та взаємодії у формуванні професійних компетенцій студентів програми з управління ІТ-проектами. Результати впровадження запропонованої моделі засвідчили ефективність запропонованого підходу не лише для магістерської програми з управління проектами, а також для інших бакалаврських програм ІТ-спеціальностей факультету. Збільшилася успішність студентів, кількість студентів, що працюють у реальних проектах під час навчання, та частка студентів, які працевлаштовуються за спеціальністю (керівники проектів та девелопери).
A new model of a learning system for studying IT project management that satisfies modern requirements of competence-based education, statements of international standards of project management, students‘ demands, the necessity to employ information systems in the educational process, and legal and normative requirements of the Ukrainian educational system was substantiated. Shortcomings of the current state of university education in the field of project management were highlighted and necessity of integration of unique instruments aimed at the acquisition of practical skills and experience, development of creativity, and running the business into educational programme was substantiated. Interaction of classic university education as a source of professional knowledge and competencies with specialized practical educational programmes as sources of additional applied and business competencies is determined. Elements of this system are defined and characterized. Definition of educational modules-projects as elements of value creation for an academic programme that integrate traits of both academic disciplines and projects is offered. Role of a mutual IT project laboratory and an academic business-incubator, as well as principles of their functioning and interaction in formation of professional competencies of not only IT-project management students but of all the students of the Faculty of Information Technologies are substantiated. Results of implementation of the model offered showed its high effectiveness for both students of master programme in IT-project management and bachelor students of IT majors of the Faculty. The share of students involved in real IT projects while studying at the university as well as the share of students whose first job is closely connected with their major (project managers and developers) have increased. The model offered became a basis for the development of a multilevel competence model for students majoring in project management in the field of study "computer science and information technologies"

Опис

Ключові слова

розподілене електронне навчання, професійні компетенції, бізнес-інкубатор, лабораторія ІТ-проектів, distributed e-learning, professional competencies, business-incubator, learning model

Бібліографічний опис

Морозов В. В. Модель системи навчання з управління ІТ-проектами / В. В. Морозов, Г. М. Стешенко, Н. М. Іларіонова // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія: Стратегічне управління, управління портфелями, програмами та проектами = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series: Strategic management, portfolio, program and project management : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 1 (1277). – С. 18-24.

Колекції

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в