Вісник № 29

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 18 з 18
  • Документ
    Sodium penetration and chemically induced stresses in the hollow cylinder of Rapoport-Samoilenko apparatus – I. Constitutive modeling
    (NTU "KhPI", 2007) Zolochevsky, A.; Goncharova, G.
    In this paper, a comprehensive theoretical investigation has been carried out with the main focus directed at the understanding on how sodium penetration and chemical expansion in the cathode material during aluminum electrolysis affect the time dependent and chemically induced stress distribution in the hollow cylinder of the Rapoport-Samoilenko apparatus. Constitutive modeling of chemical and mechanical phenomena has been given, and the formulae of stress distribution in the cylinder of the apparatus have been obtained.
  • Документ
    О выборе тензоров анизотропии при уточнении определяющих уравнений механики деформируемого твердого тела для анизотропных материалов
    (НТУ "ХПИ", 2007) Золочевский, Александр Алексеевич
    Проаналізована роль тензорів анізотропії в узагальнених визначальних співвідношеннях для нелінійного деформування анізотропних материалів. Розглянуті експериментальні дані для складного напруженого стану. Сформульовані практичні рекомендації.
  • Документ
    О выборе инвариантов тензора напряжений при уточнении определяющих уравнений механики деформируемого твердого тела для изотропных материалов
    (НТУ "ХПИ", 2007) Золочевский, Александр Алексеевич
    Розглянута роль інваріантів тензору напружень в узагальнених визначальних співвідношеннях для нелінійного деформування ізотропних материалів. Проаналізовані експериментальні дані для складного напруженого стану. Розглянуті закономірності пошкоджуваності ізотропних материалів. Сформульовані практичні рекомендації.
  • Документ
    Динамічні властивості дволанкового автопотяга при русі по поверхні складного профiлю
    (НТУ "ХПІ", 2007) Зінько, Р. В.; Маковейчук, О. М.; Слюсаренко, О. І.
    У статті подані результати дослідження руху дволанкового автопотяга по поверхні складного профілю. Встановлено, що динаміка коливань автопотяга під час руху по поверхні складного профілю є суттєво нелінійною. Нелінійність динамічних процесів спричинюють наявність зазорів, попереднє підтискання та наявність тертя в зчіпному пристрої, а також мікропрофіль дороги. В роботі був промодельований випадок руху автопотяга по бруківці або поперек ріллі на зораному полі.
  • Документ
    К постановке задачи о пространственных колебаниях упругого маятника-ротора с изгибно и крутильно деформирующимся стержнем
    (НТУ "ХПИ", 2007) Зеленский, Владимир Борисович; Зарубина, Алла Александровна; Сафонова, Зинаида Семеновна; Храмцова, Ирина Яковлевна
    Розглядається постановка задачі про просторові коливання пружного маятника-ротора (стрижень із плоским диском на кінці), що випробовує вигинні та крутильні деформації. Виводяться рівняння, що визначають вигинні та крутильні коливання тільки стрижня. Задача зводиться до наближеного представлення системи з 4n узагальненими координатами.
  • Документ
    К вопросу о построении параметрических моделей шейного отдела позвоночника
    (НТУ "ХПИ", 2007) Веретельник, Юрий Викторович; Веретельник, Олег Викторович; Тимченко, И. Б.; Дынник, А. А.; Соснина, Ю. К.
    Аналіз механічної поведінки шийного відділу хребта все ще потребує розгляду, незважаючи на велику кількість досліджень, які проводились протягом минулих років. У роботі пропонується новий підхід до побудови параметричних моделей шийного відділу хребта на основі узагальненого параметричного підходу до моделювання елементів біомеханічних систем. Скінченно-елементний метод разом з програмами CAD і експериментальними даними використовувалися в дослідженнях ортезування. Аналізи напружень виконувався для ортезів, що знаходяться в клінічному використанні.
  • Документ
    До принципів організації програмно-апаратних комплексів для моделювання фізико-механічних процесів у складних та надскладних механічних системах
    (НТУ "ХПІ", 2007) Ткачук, Микола Анатолійович
    У статті описані основні принципи побудови потужних програмно-апаратних комплексів для моделювання фізико-механічних процесів у складних системах. У сучасних умовах способи, методи та засоби досліджень мають особливості побудови та застосування. Один з варіантів програмно-апаратного комплексу, а також реальні проекти розглянуті на прикладі діяльності центру "Тензор" НТУ "ХПІ".
  • Документ
    О стойкости смазочных пленок, осуществляющих массоперенос в зубчатых передачах
    (НТУ "ХПИ", 2007) Приймаков, А. Г.; Устиненко, Александр Витальевич; Приймаков, Григорий Александрович
    Мастильна плівка, що покриває несучі поверхні зубців, змодельована як деяка оболонка, підкріплена основою, на яку вона нанесена. Розроблено математичний апарат, що дозволяє визначити параметри стійкості граничних мастильних плівок в силових зубчастих передачах.
  • Документ
    К вопросу о кинематическом и силовом анализе механизма наклона плавильной печи
    (НТУ "ХПИ", 2007) Полищук, Т. В.; Ткачук, Николай Николаевич
    У статті запропоновано модель механізму нахилу плавильної печі. Для одного з варіантів механізму визначені закон руху та розподіл зусиль у його ланках.
  • Документ
    Комплексное исследование новой волновой передачи для малых передаточных отношений
    (НТУ "ХПИ", 2007) Полетучий, А. И.
    Наведено результати дослідження працездатності запропонованої в "ХАI" хвильової зубчастої передачi для малих передаточних відношень.
  • Документ
    Синтез комбінованого мальтійського механізму з пружним валом за заданим законом руху веденої маси
    (НТУ "ХПІ", 2007) Пасіка, В. Р.
    В роботі розглядається привід інерційної маси від комбінованого мальтійського механізму через пружний вал з програмованою зміною довжини водила, яка задається програмоносієм – нерухомим кулачком. Для циклоїдного закону руху інерційної маси синтезується необхідний закон руху хреста, за яким синтезується профіль нерухомого кулачка. Аналізується вплив пружних і демпфуючих характеристик механізму на константу піка пришвидшення хреста. Визначено оптимальні параметри пружних і демпфуючих характеристик механізму і для них наведено вплив частоти обертання водила на жорсткість валу для мальтійських механізмів з числом пазів Z=3...15. Наведено залежність максимальних кутів тиску і мінімальних радіусів кривини кулачка від числа пазів на хресті.
  • Документ
    Методика расчетно-экспериментальной идентификации параметров численных моделей силовых элементов тепловозов
    (НТУ "ХПИ", 2007) Орлов, Е. А.; Васильева, Т. А.; Смирнов, М. М.
    У статті запропоновано підхід експериментальної ідентифікації параметрів числових моделей елементів корпусів транспортних засобів та постановка натурного експерименту на базі моделі, що виконана у масштабі.
  • Документ
    Про побудову перегородок для систем опуклих компактів
    (НТУ "ХПІ", 2007) Клименко, Вісс. Гр.
    При розробці проектів будівництва, із врахуванням можливих ризиків, а також систем автоматичного проектування і нтегральних і печатних плат, де враховуються теплові, електричні і магнітні поля, нерідко постають задачі пов'язані із побудовою рівнянь перегородок, які оптимальним чином розмежовують джерела цих полів, або ризиків. В даній роботі розробляються теоретичні основи побудови рівнянь перегородок для систем опуклих компактів. Проводиться дослідження структурних і топологічних властивостей цих перегородок. Аналізуються деякі можливості по оптимізації рівнянь перегородок. Також наводяться ілюстративні приклади з візуалізації перегородок засобами системи MathCAD.
  • Документ
    К вопросу определения жесткостных характеристик металлоконструкции углеперегружателя
    (НТУ "ХПИ", 2007) Гусев, А. Ю.; Танченко, Андрей Юрьевич
    У статті наведені числові розрахунки жорсткісних характеристик металоконструкції вуглеперевантажувача як функції положення грейферного візка. Розрахунки проведені з використанням параметричної скінченно-елементної моделі. Визначено характер залежності жорсткості від поточного розташування візка.
  • Документ
    К вопросу об экспериментальном моделировании реакции бронекорпусов на увеличение массы боевого модуля
    (НТУ "ХПИ", 2007) Гриценко, Геннадий Дмитриевич
    У статті міститься опис результатів експериментальних досліджень реакції макету бронекорпусу БТР-80 на гармонічне збудження при збільшенні маси бойового модуля. На основі порівняння отриманих результатів з даними числового скінченно-елементного моделювання визначені параметри моделей, що забезпечують високу точність визначення напружено-деформованого стану та власних частот коливань бронекорпусів транспортних засобів спеціального призначення легкої категорії за масою.
  • Документ
    Методика расчета на прочность узла крепления направляющей к траверсе пресса
    (НТУ "ХПИ", 2007) Головченко, В. И.; Полетун, Л. Е.; Иванина, Н. Л.; Демина, Н. А.; Адамова, С. В.
    У статті проведений міцнісний розрахунок вузла кріплення напрямної до траверси преса для гарячого кування крупних поковок. Виконані розрахунки показують, що даний варіант кріплення не забезпечує необхідних запасів міцності. З метою зменшення навантаження на болти вузла кріплення напрямної до траверси рекомендується збільшити натяг між хвостовиком траверси та колоною напрямної.
  • Документ
    К вопросу об исследовании прочностных характеристик корпуса выбивной машины и динамических процессов при выбивке отливок
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2007) Барчан, Евгений Николаевич; Ткачук, Николай Анатольевич; Грабовский, Андрей Владимирович
    У статті запропоновано обґрунтування раціональних розрахунково-експериментальних параметрів вибивальної машини. Наводяться уточнені результати визначення параметрів, що відповідають за міцність та динамічні характеристики. Результати наведені у вигляді графіків та картин розподілу переміщень, деформацій та напружень.
  • Документ
    Оценка влияния корундового поверхностного слоя камеры сгорания поршня на ускорение предпламенной подготовки топлива
    (НТУ "ХПИ", 2007) Шпаковский, Владимир Васильевич; Марченко, Андрей Петрович; Пылев, Владимир Александрович; Линьков, Олег Юрьевич; Осейчук, В. В.
    Повышение ресурса и топливно-экономических показателей дизелей с корундовыми поршнями, полученное в результате испытаний, указывает не только на снижение механических потерь в цилиндро- поршневой группе, но и на улучшение организации рабочего процесса в камере сгорания за счет термокаталитической конверсии топлива.