Психологія становлення професіоналізму майбутніх інженерів

Ескіз

Дата

2017

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

доктор психологічних наук

item.page.thesis.degree.level

докторська дисертація

item.page.thesis.degree.discipline

19.00.07 – педагогічна та вікова психологія

item.page.thesis.degree.department

Спеціалізована вчена рада Д.41.053.03

item.page.thesis.degree.grantor

Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського

item.page.thesis.degree.advisor

Кузнєцов Марат Амірович

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", Одеса, 2017. У дисертації на засадах інтегративного підходу обґрунтована та презентована авторська концепція психологічних основ становлення професіоналізму майбутніх інженерів протягом етапу професійної підготовки у технічному виші. Схарактеризовано теоретичні підходи щодо розуміння проблеми професійного становлення майбутнього фахівця, результатом якого є поява такого новоутворення студентського віку, як професіоналізм. Презентовано феноменологію проблеми професіоналізму суб'єкта інженерної діяльності. Визначено місце професіоналізму у психологічній структурі інженерної діяльності. За рівневим підходом визначено професіоналізм майбутнього інженера як складний багатокомпонентний психологічний конструкт, процес становлення якого починається на етапі професійної підготовки у вищому технічному навчальному закладі. У роботі виявлено закономірності становлення професіоналізму майбутнього інженера під час навчання у виші. Визначено психологічні детермінанти розвитку професіоналізму студентів інженерно-технічних спеціальностей, до яких віднесено внутрішні протиріччя, навчально-професійні кризи та психологічні бар'єри. Визначено основні психолого-педагогічні умови становлення професіоналізму в технічному ВНЗ. Наведено результати емпіричного аналізу, що спрямований на розкриття динаміки становлення професіоналізму майбутніх фахівців інженерної галузі, специфіки прояву професіоналізму майбутніх інженерів, характеристики його складових, психологічної структури, верифікацію предикторів досліджуваного феномену, визначення типів інженерів-професіоналів. У дисертації розкрито результати апробації психолого-педагогічної програми супроводу становлення професіоналізму майбутніх інженерів впродовж навчання у технічному виші, кількісні та якісні показники якої свідчать про її ефективність.
The thesis for the psychology doctor’s degree, speciality 19.00.07 – pedagogical and age psychology. – State institution "South Ukrainian national pedagogical university after K. D. Ushynsky", Odessa, 2017. Psychological bases of formation of future engineers’ professionalism during a stage of vocational training in technical educational institutions are presented in the dissertation. There are revealed peculiarities and regularities of professional formation of future expert the result of which is appearance of such a new formation as professionalism. In research regularities of formation of future engineer’s professionalism during training in high educational institution are revealed. There are characterized the psychological determinants of professionalism development of the students of technical specialties to which internal contradictions, professional crisis and barriers are related to. The main psychological and pedagogical conditions of professionalism formation in high technical institutions are defined. By the results of empirical research features of professionalism of future specialists of engineering by means of comparison with future humanists are revealed, components of professionalism of future engineers are characterized, predictors of the studied phenomenon are found. In this dissertation there are presented the results of approbation of the psychological and pedagogical program of future engineers’ professionalism during training in high technical institutions, which quantitative and qualitative indicators prove its effectiveness.

Опис

Ключові слова

професійне становлення, професіоналізм, суб'єкт професійної діяльності, майбутній інженер, інженерна діяльність, психолого-педагогічний супровід, професійна підготовка, дисертації, professional formation, professionalism, subject of professional activity, engineering activity, psychological and pedagogical maintenance

Бібліографічний опис

Підбуцька Н. В. Психологія становлення професіоналізму майбутніх інженерів [Електронний ресурс] : дис. ... д-ра психолог. наук : спец. 19.00.07 / Ніна Вікторівна Підбуцька ; наук. консультант Кузнєцов М. А. ; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків, 2017. – 522 с. – Бібліогр.: с. 378-443. – укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced