Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи

Ескіз

Дата

2018

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут інформаційних технологій і засобів навчання Національної академії педагогічних наук України
Університет менеджменту освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі застосування у навчальному процесі вищої школи інноваційного способу організації інформації – ментальних карт. Представлено аналіз наукових підходів до теорії радіанного мислення та досвід використання ментальних карт у плануванні, оцінці та навчальному процесі. Визначено можливості майндмеппінгу у процесі слухання та записування студентами лекції, а також аналізу та доповнення лекційного матеріалу під час самостійної індивідуальної та колективної роботи, організованої із застосуванням хмарних сервісів. Визначено альтернативність використання ручного та програмного майндмеппінгу, зокрема програми Freemind. Зроблено висновок про те, що використання ментальних карт дозволяє оптимізувати процес конспектування, впливає на якість запам’ятовування інформації, надає їй особистої значущості та системності.
The article is devoted to the problem of the mental maps use as the innovative way of the information organization within the higher education process. The analysis of scientific approaches to the theory of radial thinking and the experience of mental maps use in planning, evaluation and educational process has been presented. The effectiveness of mindmapping in the process of students’ listening and note-taking lectures has been proved; the analysis and the lecture information supplementation within the framework of independent individual and collective work involving the cloud services use has been substantiated. An alternative to the manual and programmatic mindmapping use including the Freemind program has been determined. The conclusion related to the fact that the use of mental maps is able to shorten the students’ time for note-taking as well as to improve the information memorization and to provide this information with the personal significance and individual systemicity has been drawn.

Опис

Ключові слова

ментальні карти, лекції, конспектування, навчальний процес, педагогіка вищої школи, mental maps, lecture, note-taking, educational process

Бібліографічний опис

Романовський О. Г. Ментальні карти як інноваційний спосіб організації інформації в навчальному процесі вищої школи [Електронний ресурс] / О. Г. Романовський, В. М. Гриньова, О. О. Резван // Інформаційні технології і засоби навчання = Information Technologies and Learning Tools : електрон. наук. фахове вид. – 2018. – Т. 64, № 2. – С. 185-196. – Режим доступу: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2187.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced