Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37629
Title: Особливості вибору коефіцієнтів зміщення шестерні та колеса при оптимізаційному проектуванні тягових зубчастих передач
Other Titles: Peculiarities of selecting the gearboxes and wheel shift coefficients in the optimization of drive gear transmissions
Authors: Мороз, Володимир Ілліч
Братченко, Олександр Васильович
Громов, Володимир Ігорович
Keywords: контур блокувальний; залежність математична; тепловозобудування; blocking contour; mathematical dependencies
Issue Date: 2018
Publisher: НТУ "ХПІ"
Citation: Мороз В. І. Особливості вибору коефіцієнтів зміщення шестерні та колеса при оптимізаційному проектуванні тягових зубчастих передач / В. І. Мороз, О. В. Братченко, В. І. Громов // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Машинознавство та САПР = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Engineering and CAD : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 25 (1301). – С. 107-110.
Abstract: В якості вузлового моменту оптимізаційного проектування тягових зубчастих передач залізничного рухомого складу виділено процедуру обґрунтованого вибору коефіцієнтів зміщення шестерень і коліс за рахунок використання відповідних блокувальних контурів. Обґрунтовано актуальність досліджень з розроблення методичного забезпечення для раціонального отримання блокувальних контурів при проектуванні тягових зубастих передач. Представлені розроблені математичні залежності, що пов’язують фіксовані величині обмежувальних і контрольованих параметрів передач з числами зубців і коефіцієнтами зміщення шестерні та колеса. Їх використання дозволяє отримувати конкретні блокувальні контури для вибору коефіцієнтів зміщення шестерні та колеса при оптимізаційному проектуванні тягових зубчастих передач з різними початковими параметрами. Наведено приклад практичної реалізації розроблених математичних залежностей при отриманні блокувального контуру для вибору коефіцієнтів зміщення шестерні та колеса тягової зубчастої передачі сучасного магістрального вантажного тепловозу. Зроблено висновок про доцільність використання запропонованого методичного забезпечення при оптимізаційному проектуванні тягових зубчатих передач.
As a key point in the optimization design of traction gears of the railway rolling stock, a procedure for a reasonable choice of the coefficients for the displacement of gears and wheels is provided by using the appropriate blocking circuits. The relevance of studies on the development of methodological support for the rational production of blocking contours in the design of traction-toothed gears is substantiated. The developed mathematical dependences connecting the fixed values of the limiting and controlled parameters of the gears with the numbers of the teeth and the gearing coefficients of the gears and wheels are presented. Their use makes it possible to obtain specific blocking contours for the selection of gear and wheel bias coefficients in the optimization design of traction gears with different initial parameters. An example of the practical implementation of the developed mathematical dependencies in obtaining a blocking contour for selecting the gear displacement coefficients and the traction gear wheel of a modern mainline freight locomotive is given. The conclusion is made about the expediency of using the proposed methodological support in the optimization design of traction gears.
ORCID: orcid.org/0000-0003-2497-3053
orcid.org/0000-0002-7434-2981
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37629
Appears in Collections:Вісник № 25

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnik_KhPI_2018_25_Moroz_Osoblyvosti_vyboru.pdf278,14 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.