Особенности формирования научного языка в современном образовательном процессе

Ескіз

Дата

2013

ORCID

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПИ"

Анотація

Статья продолжает тему междисциплинарности, начатую на страницах этого журнала. В центре внимания - понятия, которые получили статус междисциплинарных или общенаучных. Автор подчеркивает необходимость глубокой философской подготовки специалиста, магистра, аспиранта, которая способствует формированию научного языка
The article continues the theme of interdisciplinary, begun on the pages of this magazine. It is a spotlight the concepts, which got status of interdisciplinary or scientific. An author underlines the necessity of deep philosophical preporation of specialist, master's degree, graduate student, which is instrumental in forming of scientific language
The article continues the theme of interdisciplinary, begun on the pages of this magazine. In a spotlight the concepts, which got status of interdisciplinary or scientific. An author underlines the necessity of deep philosophical preparation of specialist, master's degree, graduate student, which is instrumental in forming of scientific language

Опис

Ключові слова

философская категория, междисциплинарное понятие, общенаучное понятие, техника мышления, компетенции, philosophical category, interdiscipline concept, scientific concept, technique of thought, jurisdiction

Бібліографічний опис

Дольская О. А. Особенности формирования научного языка в современном образовательном процессе / О. А. Дольская // Теория и практика управления социальными системами: философия, психология, педагогика, социология. – 2013. – № 3. – С. 35-43.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced