Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37996
Title: Готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління: сутність, структура, механізми і детермінанти її формування
Other Titles: Future Managers’ Readiness for Adaptive Management: the Nature, Structure, Mechanisms and Determinants of its Formation
Authors: Чеботарьов, Микола Корнійович
Keywords: адаптивне управління; саморозвиток; самоуправління; competence-activity approach; adaptive management; self-development; self-management
Issue Date: 2014
Publisher: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України
Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти НАПН України
Національний університет "Львівська політехніка"
Citation: Чеботарьов М. Готовність майбутніх менеджерів до адаптивного управління: сутність, структура, механізми і детермінанти її формування / М. Чеботарьов // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2014. – № 2. – С. 227-236.
Abstract: The article presents the results of research on the role of the competence – activity approach in conditions of today's modernization of higher technical school and a role of management in this process. The paper emphasises the necessity of forming future managers’ readiness for adaptive management. The author reveals the concept of adaptive management competence; its essence, structure, mechanisms and determinants of its formation, as well as the criteria of assessment of future managers’ adaptive management competence. The author highlights the advantages of competence – activity approach to the modernization of education: it ensures the integrity of the content; allows to organize the process of mastering the content based on the activity; provides a qualitative change in educational system aimed at improving the existing educational practices, which allows to form future managers’ readiness for adaptive management and promotes purposeful self-development under increasingly complex conditions. The basis of this process is the effective interaction between teachers and students; the main result is the development of management and selfmanagement skills.
URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/37996
Appears in Collections:Кафедра "Педагогіка та психологія управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна"

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2014_Chebotarov_Hotovnist_maibutnikh_menedzheriv.pdf324,75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record  Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.